Merkel bile şaşırır bu istatistiklere..✔ (1) Emojili Merkel'i kaldırmak zorunda kaldım..
Türkiye'de yıllara göre akademisyen ve hekim istatistikleri; 1984-2018..
Bu yazı çok uzun bir yazı..Bu yüzden biraz canınız sıkabilir..Ama konumuz çok önemli..
Bir istatistik ile karşılaştığınız da ne düşünürsünüz?
İstatistiklerden ne anlıyorsunuz?
İstatistik okumasını biliyor musunuz?
İstatistiğin milletimize,ülkemize ve en önemlisi de kişilere faydası var mıdır? Varsa eğer bu fayda nedir? Ne işimize yarar? Ne anlamalıyız?
Aslında sizlere 3 tane istatistik tablosu vererek,sizden bu tabloları okumanızı isteyecektik..Ama istatistik okuması o kadar olmayabileceği için,ilk önce size istatistiğe konu olan içerikleri tek tek açıklamak istiyorum..O zaman konuyu ve istatistikleri çok daha iyi anlayabilirsiniz diye düşünüyorum..O da tabii ki umarız..
Konumuz "istatistik verilerini okuyarak sağlıkta,üniversiteler de ve devletin kurumlarında var olduğu düşünülen torpilleşmelerin olup-olmadığını anlayabilmek" üzerine..Bakalım anlayabilecek misiniz?🤔
Biliyorsunuz,en son yayınımız da "Sağlıkta şiddeti" ve sebeplerinin neler olabileceğini irdelemiştik..Konuya BURADAN ulaşabilirsiniz..Bu irdelememiz de 5+2 YANIT CEVAPLARI başlığında bir de anket hazırlamıştık.Aslında 5 YANIT CEVABIMIZ vardı.Bunlar;
Sağlıkta şiddetin sebepleri nelerdir,anket bilgileri ve açıklamaları olarak;
1.Sağlık sistemindeki her türlü yetersizlikler (sistemdeki yetersizlikler)
2.Hekim ve diğer sağlık personellerin olumsuz tutum ve davranışları (manevi şiddet)
3.Hekimlerin tıbbi müdahalelerde yetersiz bir bilgi ve beceriye sahip olması,yanlış teşhis ve tedavinin verilmesi (yetersizlik)
4.Sağlık sistemine torpilleşme ile yerleşen hekim ve diğer sağlık personelleri (yetersizlik,kul hakkını yemek)
5.Hasta ve hasta yakınlarından kaynaklanan sorunlar (iletişimsizlik,ilgisizlik,psikolojik)
6.Emin değilim
7.Hiçbiri değil
Dikkat ettiyseniz,bu cevaplar da 4.şıktaki seçenek "sağlık sistemine torpilleşme ile yerleşen hekim ve diğer sağlık personelleri" ile ilgiliydi..Tabii bu konuda yeterince bilgi sahibi olamadığımız için kesin cevaplar verememiştik.Bazı medya kaynaklarının sağlıkta özellikle de üniversitelerdeki "kadrolaşmalardan" bahsetmesi,ister istemez bizim de dikkatini çekmişti.
Gerçekten de sağlıkta /üniversiteler de torpilleşme yani kadrolaşma var mıdır,yok mudur inanın orasını pek bilemiyoruz..Ama işte bu benim biraz kafamı kurcaladığı için işin gerçeğinin ne olduğunu öğrenmek istemiştim..
İnternette "sağlıkta/üniversitelerde torpilleşme/kadrolaşma" ile ilgili çok sayıda bilgi ve haber bulunuyor..Hangisine inanacağız,hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu inanın orasını pek çözemedim..
Şimdi anladınız mı,bugün hangi konuyu irdelediğimizi?
Sağlıkta,devlet kurumlarında ve üniversiteler de var olan/olmayan torpilleşmeyi/kadrolaşmayı irdelemek istedik..Ancak yukarıda da dediğimiz gibi bu torpilleşmelerin var olup olmadığını dahi bilmiyoruz? Bizim öğrendiğimiz bilgiler sadece medyadan gelen haber içerikleri kadardır..
Eğer torpilleşme varsa bu torpilleşmeler/kadrolaşmalar nasıl ve hangi yöntemlerle oluyor? İnanın orasını da tam olarak bilemiyoruz? Aslında 2 yolunun var olduğunu düşünebiliriz?
1) Sınavlar yolu ile..
2) Atamalar/yerleştirmeler yolu ile..
Eğer torpilleşme varsa ve bu sınavlar yolu ile yapılıyorsa,bunu tespit etmek çok zor..🤔
Başta devlet kurumları olmak üzere sağlık sisteminde ve üniversiteler de var olduğu iddia/tahmin edilen torpilleşmeler eğer varsa ve bu devletin hazırlamış olduğu sınavlar ile yapılıyorsa eğer,o zaman bunu (yani torpilleşerek hiç hak etmediği halde, hekim,hemşire vb gibi ünvanlar ile birlikte profesör,doçent,doçent yardımcısı,öğretim görevlisi vs gibi akademik ünvanları elde elden ve devlet,hastane,üniversite gibi kurumlara yerleşen kişileri) tespit edebilmek gerçekten çok zor bir durumdur..
Torpilleşmeler varsa ve sınavlar yolu ile yapılıyorsa eğer;
Nasıl tespit edeceksiniz ki? Eğer devlet bilahere bu sınavları hazırlıyor ve bu torpilleşmeyi sağlıyorsa,işiniz gerçekten Allah'a kalmış demektir? Tespit edebilmeniz hemen hemen hiç mümkün değil gibidir..
Eğer gerçekten bu torpilleşmeler varsa ve bu da sınavlar yolu ile yapılıyorsa o zaman,sınavların ŞAİBELİ ve HİLELİ olabileceği şüphelerini de düşünebiliriz..
"Şaibeli ve hileli sınav nasıl olur?" diyorsanız,futbolda ve spordaki şaibelere,hilelere göz atabilirsiniz..Ziraa bunlarda da aynı hadiseler söz konusu..
Bir sınav nasıl şaibeli (/hileli) olur?
1) Kişi/kişiler sınava girmediği halde, girmiş gibi gösterilir, sınav kağıtlarıyla oynanılır ve sınav notlarına "geçer" verilir..
2) Kişi/kişiler sınava girer ama sınavları geçemez, sınav kağıtlarıyla oynanılır ve notlarına "geçer" verilir..
3) Kişi/kişilere sınava girmeden önce sınav cevapları verilir,sınava girerler,kazanırlar ve notlarına "geçer" verilir..
Yukarıda saydığımız bu durumlar,sınavlarda yaşanabilen şaibeleri/hileleri bize gösterir..Eğer gerçekten varsa şaibeli,hileli sınavlar,işte bu yollarla kişiler,sınavları kazanmış gibi gösterilip,hiç hak etmedikleri halde hekim,hemşire,diğer sağlık personeli,profesör,doçent,doçent yardımcısı,öğretim görevlisi vs gibi akademik ünvanları elde edilerek ve birçok kuruma yerleştirilebilirler..Maalesef..
Torpilleşmeler varsa ve sınavsız yollarla yapılıyorsa eğer;
Sınav dışında yapılan yerleştirmeler (/atamalar) ve hekim,hemşire,profesör,doçent,doçent yardımcılığı,öğretim görevlisi vb gibi akademik ünvanların verilmesi ise çok ayrı vahim bir durumdur aslında..
Umarım sınavlarda,yerleştirmelerde ve ünvan (rütbe) verilmeler de şaibe,hile falan yoktur..Yoksa milyonlarca insanın (kul) hakkının yenmesi demek olur ki,bunun vebalini herhalde kimse veremez,diye düşünüyorum..🤔
Hiç hak etmedikleri halde bir takım hilelerle,şaibelerle o önemli mevkilere yerleşenler,atananlar ve prof,doçent,hekim,hemşire,memur,polis,savcı,hakim,öğretmen vs gibi ünvan rütbeleri elde edenler,oralara hakkıyla gelebilecek olan milyonlarca insanların kul haklarını da gasp etmiş olduklarından dolayı,bunların vebali sadece kendilerinden değil ailelerinden de çıkabileceği unutulmamalıdır..Çocuklarına haram lokma yedirdiklerinin farkında olmalıdırlar herhalde..
Şimdi bunları neden yazdık? Sölim..✔😊
Çünkü,uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bu durum benim dikkatimi çekmişti..Acaba gerçekten de sağlıkta ve üniversitelerde vs kamu kurumlarında torpilleşmeler var mıydı ve bu torpilleşmeler yolu ile kişiler gerçekten de hiç hak etmedikleri halde hekim,hemşire,profesör,doçent gibi akademik ünvanlar verilmekte miydi?
İnanın orasını şimdiye kadar (değil ben hemen hemen) hiç kimse bunun sırrını çözebilmiş değil gibiydi..Ve halen bile devletin kurumlarında,hastanelerinde,üniversitelerinde torpilleşmelerin olduğunu ispat edebilecek herhangi bir delil olabildiğini söylemek kolay değil..
Ancak ispat edilse dahi hukuksal bir sürecin nasıl başlatılabileceği konusunda da biraz endişelerim var açıkçası..Nasıl yapacaklar bunu? Torpille yerleşenlere ne olacak? Yani öyle bir iki kişiden falan bahsetmiyoruz sonuçta..Binlerce,on binlerce belki de yüz binlerce kişinin torpilleşmeler ile akademik ünvan elde ettiklerini ve kamu kurumlarına yerleştirildiklerini bir düşünün..Tespit edildiklerinde ünvanları geri mi alınacak,kovulacaklar mı yoksa hapse mi girecekler?
Neyse,bu durum ileri ki süreçlerde ele alınması gereken ciddi bir sorun..
Hekim ve akademisyen sayılarını gösteren istatistik verilerinin bize gösterdiği gerçek ne olabilir?
Böle böle düşünceler kafamı kurcalarken,konu hakkında küçük bir araştırma yapayım dedim..Aklıma "eğer varsa torpilleşmeleri ve madem bunu tespit edemiyoruz o zaman bari biz de istatistik verilerine bir göz atarız.." diye düşünmüştüm..
İstatistik verileri bizim ne işimize yarayacak ki? Dediğinizi duyar gibiydim..Evet,aslında istatistik verilerini pek çok haber sitesi yayınlamıştı..Ve öyle sıradan bir haber gibi veriliyordu..
Aslına bakarsanız haber kanallarının büyük çoğunluğu bu istatistik verilerini "gurur verici bir tablo" şeklinde sunuyorlardı..Hekim ve akademisyen sayılarımızın artmasından çok memnun olduklarını dile getiriyorlardı..
İstatistik verilerini herhalde ya okuyamıyoruz yada iyi tahlil edemiyoruz..🤔
Aslında bu tablo gerçekten de gurur verici bir tabloydu ancak acaba gerçekten de bu tablo doğru muydu? Bir de böyle şüphe verici bir durum vardı..Devletin kurumlarının hazırlamış oldukları veriler,istatistikler doğal olarak tabii ki doğru olarak kabul etmemiz gereken bir şeydir..Ben de şahsen kabul ediyorum..Ancak şüphelerde yok değil..
Şimdi elde ettiğimiz tablolara baktığımız da şöyle garip durumlarla karşılaşabiliyoruz,mesela;
Devletin kurumları olan Sağlık Bakanlığı ile birlikte Yüksek Öğrenim Kurum (YÖK)'a bağlı istatistik verilerine baktığımız da,kamuoyuna verilen tablonun sadece "erkek,kadın" olmak üzere akademisyen "toplamları"nın verildiğini görüyoruz..
Ancak özellikle de yıllara göre verilen tabloların toplamlarında ki ARTIŞLAR ise pek dikkate alınmamış gibiydi sanki..Halbuki o artışlara baktığımız da "hangi yılda ne kadar akademisyenin elde edildiği ve yerleştirildiği" gibi verileri de elde etmiş olabiliyorduk..
Bu durum,aslında eğer varsa "devletin kurumlarında/hastanelerde/üniversitelerde" ki torpilleşmeler konusunda da bize önemli bilgiler de verebilecektir..Kaldı ki aşağıda "yıllara göre" verdiğimiz istatistik verilerindeki ARTIŞLAR'a baktığımız da bu gerçeği de görebilmiş oluyoruz..
Tabii bu artışlar,devletin kurumlarında,hastanelerde/üniversiteler deki torpilleşmeyi gerçek anlamda bize göstermez..Ama bize bu konu hakkında bir fikir verebilir..
Şimdi bu tabloları tek tek verelim..
Tablo istatistikleri nasıl okuyacağız?
Bu tablo verilerini yukarıda da belirttiğimiz gibi devletin kurumlarının istatistik kurumlarından elde ettik..Ancak bu veriler aşağıdaki gibi kısa şekilde verilen istatistik verileri değildir..Özellikle de "akademisyen sayıları" ile ilgili veriler..
Ben bunları yıllara göre tek tek inceledim ve sadece aşağıda verilen "yıllara göre profesör,doçent vb gibi akademisyenlerin TOPLAMlarını" ele aldım..
Bu toplamları yıllara göre dizdim ve yıllara göre ARTIŞ (A+) şeklinde hesapladım..Hesaplama,"bir sonraki yıl ile bir önceki yıl toplamlarının birbirinden çıkarılması (Örneğin PR (Profesör) başlığında 2018-2017 - > "24.640 - 22.474=2.166")" şeklinde olmuştur..
Aslında hesaplama çok basit..Herkesin aklına gelebilecek ve kolayca hesap yapabilecek bir durum..Ancak nedense bu toplamlar pek dikkate alınmamış gibi bir durum var,özellikle de kamuoyunda..Neden olduğunu pek bilmiyorum ama bu ARTIŞLAR benim dikkatimi çekmeye yetti..
"Bu artışlardan biz ne anlamalıyız?",orasını bilemiyoruz..Bu istatistik verilerindeki artışlar,bize neyi gösteriyor?
Bu tablolar,akademisyenlerin elde etmiş oldukları "ünvanlarının sayısını" mı yoksa üniversitelerdeki kadrolarını mı bize gösteriyor? Büyük ihtimalle üniversitelerdeki yerleşimlerini yani "görevli olduklarını" gösteriyor olabilir bu istatistikler..
Yani bu istatistik verileri, üniversiteler de/hastaneler de görev yapan ünvan sahiplerinin sayılarını mı bize göstermektedir?Yoksa üniversitelerden mezun olup-ünvan alanların sayılarını mı?
Her neyse bizim bu istatistiklerde dikkat ettiğimiz 2 durum vardı;
A+ olarak gösterdiğimiz ARTIŞ kısmında;
1.si özellikle YEŞİL olarak işaretlediğimiz sayıların fazlalığı diğerlerine göre daha fazla olması..Yani,diğer yıllardaki artış oranları ile YEŞİL olarak işaretlenen sayılar arasında çok büyük uçurumlar var gibi gözüküyor olması..MAVİ olarak işaretlenen sayılarda da durum hemen hemen aynı gibidir..
YEŞİL ve MAVİ sayılarının neden bu kadar fazla sayılara sahip olduğunu pek çözemedim..
2.si ise PEMBE olarak işaretlenen sayıların "EKSİ (-)" olmasıydı..Bir önceki yıla ait artış sayısı ile bir sonraki yıla ait artış sayısı arasındaki EKSİ SAYILAR,bize neyi göstermektedir?
Neyse,daha fazla konuşmadan istatistik verilerimizi bir verelim..
İŞTE YILLARA GÖRE HEKİM VE AKADEMİSYEN SAYILARININ İSTATİSTİK VERİLERİ VE ARTIŞ ORANLARI..
İstatistik tablosunda geçen İfade ve ÜNVAN kısaltmaları;
İFADELER;
---------------
A+ : 2 yıl arasındaki TOPLAM sayıların çıkarılmasından elde edilen ARTIŞ sayısını ifade etmektedir..
YIL : Yılları gösterir..
ÜNVANLAR;
-------------------
PR : Profesör
DÇ : Doçent
YDÇ : Yardımcı Doçent (2018 yılından itibaren Doktor Öğretim Üyesi olarak geçmektedir..)
ÖĞG : Öğretim Görevlisi
OM : Okutman
UZ : Uzman
ARG : Araştırma Görevlisi
ÇV : Çevirmen
EÖP : Eğitim-Öğretim Planlamacısı
NOT : Ünvanların altındaki sayılar,yıllara göre tespit edilen toplam sayılardır.. A+ ise 2 yıl arasındaki toplam sayıların birbirinden çıkarılması ile elde edilen ARTIŞI ifade eder..
TOP : En sondaki TOPLAM ise herhangi bir yılda elde edilen akademisyen sayılarının toplamlarının, toplanması ile elde edilen sayıdır..Bizim özellikle de dikkat edeceğimiz kısım bu kısım ve yanındaki A+ kısmıdır herhalde..
A+ (ARTIŞ) hücrelerinde yer alan;
YEŞİL renk en fazla artış gösteren sayıları; MAVİ renk ise yeşili takip eden diğer fazla artış sayıları gösterir..PEMBE renk ise eksi sayıları (sayılarda düşüşü) gösterir..
Umarım tablodan bir şeyler çıkarırsınız..✔😊
Ben çıkardım..Bir örnek vereyim..
Örneğin,2014 senesine ait toplam ARTIŞ kısmında sayımız 14.080 ve 2013 senesine ait toplam ARTIŞ sayımız 11.643 gibi aşırı artış sayılar olurken,diğer senelere baktığımız da özellikle de son iki ve ilk iki senelere baktığımız da bu artış sayılarının 5,000 ile 8,000 arasında değiştiğini görüyoruz..
Peki 2013 ve 2014 yılında neden bu sayılar bu şekilde artmıştır? İşte kafamızı kurcalayan sorun bu? Bir de 2017 yılında EKSİ 5,474 sayısı ile karşılaşıyoruz..Bu ne demek oluyor? Bunu da pek anlamış değilim?
ÖNEMLİ NOT - MUTLAKA OKU :
Aşağıda verdiğimiz istatistik verisinin kaynağını altında verdik,siz de kontrol edebilirsiniz..Ancak bizim elde ettiğimiz verilerin her biri "yıllar" kısmı seçilerek,1984'den 2018 yılına kadar veriler tek tek elde edilerek,bu yılların sadece TOPLAMLARI ele alınmıştır..Yani kaynağına gittiğiniz de,aşağıdaki tablo ile karşılaşmayacaksınız..
Siteye girdiğiniz de,yukarıda "Öğretim elemanı istatistikleri"ni tıkladığınız da karşınıza bazı seçenekler çıkacak..Bu seçeneklerden "Üniversite bazında öğretim elemanı sayıları" şıkkını seçeceksiniz..Bu şıkta yer alan "Öğretim yılını seçiniz" seçeneğini tıkladığınız da karşınıza 1984'ten 2018 yılına kadar olan seneler çıkacaktır..İşte biz bunları tek tek seçerek,aşağıdaki kısa ve anlaşılabilir tablomuzu hazırlamış olduk..
Aşağıdaki istatistik,işte bu yıllara ait TOPLAM sayılar ve iki sene arasındaki bu sayıların birbirlerinden çıkarılmasıyla elde edilen ARTIŞ (A+) sayılardan oluşmaktadır..Hesaplama TOPLAM ve ARTIŞ üzerine yapılmıştır..
Türkiye'de yıllara göre akademisyen ve hekim istatistikleri; 1984-2018..
Bu yazı çok uzun bir yazı..Bu yüzden biraz canınız sıkabilir..Ama konumuz çok önemli..
Bir istatistik ile karşılaştığınız da ne düşünürsünüz?
İstatistiklerden ne anlıyorsunuz?
İstatistik okumasını biliyor musunuz?
İstatistiğin milletimize,ülkemize ve en önemlisi de kişilere faydası var mıdır? Varsa eğer bu fayda nedir? Ne işimize yarar? Ne anlamalıyız?
Aslında sizlere 3 tane istatistik tablosu vererek,sizden bu tabloları okumanızı isteyecektik..Ama istatistik okuması o kadar olmayabileceği için,ilk önce size istatistiğe konu olan içerikleri tek tek açıklamak istiyorum..O zaman konuyu ve istatistikleri çok daha iyi anlayabilirsiniz diye düşünüyorum..O da tabii ki umarız..
Konumuz "istatistik verilerini okuyarak sağlıkta,üniversiteler de ve devletin kurumlarında var olduğu düşünülen torpilleşmelerin olup-olmadığını anlayabilmek" üzerine..Bakalım anlayabilecek misiniz?🤔
Biliyorsunuz,en son yayınımız da "Sağlıkta şiddeti" ve sebeplerinin neler olabileceğini irdelemiştik..Konuya BURADAN ulaşabilirsiniz..Bu irdelememiz de 5+2 YANIT CEVAPLARI başlığında bir de anket hazırlamıştık.Aslında 5 YANIT CEVABIMIZ vardı.Bunlar;
Sağlıkta şiddetin sebepleri nelerdir,anket bilgileri ve açıklamaları olarak;
1.Sağlık sistemindeki her türlü yetersizlikler (sistemdeki yetersizlikler)
2.Hekim ve diğer sağlık personellerin olumsuz tutum ve davranışları (manevi şiddet)
3.Hekimlerin tıbbi müdahalelerde yetersiz bir bilgi ve beceriye sahip olması,yanlış teşhis ve tedavinin verilmesi (yetersizlik)
4.Sağlık sistemine torpilleşme ile yerleşen hekim ve diğer sağlık personelleri (yetersizlik,kul hakkını yemek)
5.Hasta ve hasta yakınlarından kaynaklanan sorunlar (iletişimsizlik,ilgisizlik,psikolojik)
6.Emin değilim
7.Hiçbiri değil
Dikkat ettiyseniz,bu cevaplar da 4.şıktaki seçenek "sağlık sistemine torpilleşme ile yerleşen hekim ve diğer sağlık personelleri" ile ilgiliydi..Tabii bu konuda yeterince bilgi sahibi olamadığımız için kesin cevaplar verememiştik.Bazı medya kaynaklarının sağlıkta özellikle de üniversitelerdeki "kadrolaşmalardan" bahsetmesi,ister istemez bizim de dikkatini çekmişti.
Gerçekten de sağlıkta /üniversiteler de torpilleşme yani kadrolaşma var mıdır,yok mudur inanın orasını pek bilemiyoruz..Ama işte bu benim biraz kafamı kurcaladığı için işin gerçeğinin ne olduğunu öğrenmek istemiştim..
İnternette "sağlıkta/üniversitelerde torpilleşme/kadrolaşma" ile ilgili çok sayıda bilgi ve haber bulunuyor..Hangisine inanacağız,hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğunu inanın orasını pek çözemedim..
Şimdi anladınız mı,bugün hangi konuyu irdelediğimizi?
Sağlıkta,devlet kurumlarında ve üniversiteler de var olan/olmayan torpilleşmeyi/kadrolaşmayı irdelemek istedik..Ancak yukarıda da dediğimiz gibi bu torpilleşmelerin var olup olmadığını dahi bilmiyoruz? Bizim öğrendiğimiz bilgiler sadece medyadan gelen haber içerikleri kadardır..
Eğer torpilleşme varsa bu torpilleşmeler/kadrolaşmalar nasıl ve hangi yöntemlerle oluyor? İnanın orasını da tam olarak bilemiyoruz? Aslında 2 yolunun var olduğunu düşünebiliriz?
1) Sınavlar yolu ile..
2) Atamalar/yerleştirmeler yolu ile..
Eğer torpilleşme varsa ve bu sınavlar yolu ile yapılıyorsa,bunu tespit etmek çok zor..🤔
Başta devlet kurumları olmak üzere sağlık sisteminde ve üniversiteler de var olduğu iddia/tahmin edilen torpilleşmeler eğer varsa ve bu devletin hazırlamış olduğu sınavlar ile yapılıyorsa eğer,o zaman bunu (yani torpilleşerek hiç hak etmediği halde, hekim,hemşire vb gibi ünvanlar ile birlikte profesör,doçent,doçent yardımcısı,öğretim görevlisi vs gibi akademik ünvanları elde elden ve devlet,hastane,üniversite gibi kurumlara yerleşen kişileri) tespit edebilmek gerçekten çok zor bir durumdur..
Torpilleşmeler varsa ve sınavlar yolu ile yapılıyorsa eğer;
Nasıl tespit edeceksiniz ki? Eğer devlet bilahere bu sınavları hazırlıyor ve bu torpilleşmeyi sağlıyorsa,işiniz gerçekten Allah'a kalmış demektir? Tespit edebilmeniz hemen hemen hiç mümkün değil gibidir..
Eğer gerçekten bu torpilleşmeler varsa ve bu da sınavlar yolu ile yapılıyorsa o zaman,sınavların ŞAİBELİ ve HİLELİ olabileceği şüphelerini de düşünebiliriz..
"Şaibeli ve hileli sınav nasıl olur?" diyorsanız,futbolda ve spordaki şaibelere,hilelere göz atabilirsiniz..Ziraa bunlarda da aynı hadiseler söz konusu..
Bir sınav nasıl şaibeli (/hileli) olur?
1) Kişi/kişiler sınava girmediği halde, girmiş gibi gösterilir, sınav kağıtlarıyla oynanılır ve sınav notlarına "geçer" verilir..
2) Kişi/kişiler sınava girer ama sınavları geçemez, sınav kağıtlarıyla oynanılır ve notlarına "geçer" verilir..
3) Kişi/kişilere sınava girmeden önce sınav cevapları verilir,sınava girerler,kazanırlar ve notlarına "geçer" verilir..
Yukarıda saydığımız bu durumlar,sınavlarda yaşanabilen şaibeleri/hileleri bize gösterir..Eğer gerçekten varsa şaibeli,hileli sınavlar,işte bu yollarla kişiler,sınavları kazanmış gibi gösterilip,hiç hak etmedikleri halde hekim,hemşire,diğer sağlık personeli,profesör,doçent,doçent yardımcısı,öğretim görevlisi vs gibi akademik ünvanları elde edilerek ve birçok kuruma yerleştirilebilirler..Maalesef..
Torpilleşmeler varsa ve sınavsız yollarla yapılıyorsa eğer;
Sınav dışında yapılan yerleştirmeler (/atamalar) ve hekim,hemşire,profesör,doçent,doçent yardımcılığı,öğretim görevlisi vb gibi akademik ünvanların verilmesi ise çok ayrı vahim bir durumdur aslında..
Umarım sınavlarda,yerleştirmelerde ve ünvan (rütbe) verilmeler de şaibe,hile falan yoktur..Yoksa milyonlarca insanın (kul) hakkının yenmesi demek olur ki,bunun vebalini herhalde kimse veremez,diye düşünüyorum..🤔
Hiç hak etmedikleri halde bir takım hilelerle,şaibelerle o önemli mevkilere yerleşenler,atananlar ve prof,doçent,hekim,hemşire,memur,polis,savcı,hakim,öğretmen vs gibi ünvan rütbeleri elde edenler,oralara hakkıyla gelebilecek olan milyonlarca insanların kul haklarını da gasp etmiş olduklarından dolayı,bunların vebali sadece kendilerinden değil ailelerinden de çıkabileceği unutulmamalıdır..Çocuklarına haram lokma yedirdiklerinin farkında olmalıdırlar herhalde..
Şimdi bunları neden yazdık? Sölim..✔😊
Çünkü,uzun zamandan beri kafamı kurcalayan bu durum benim dikkatimi çekmişti..Acaba gerçekten de sağlıkta ve üniversitelerde vs kamu kurumlarında torpilleşmeler var mıydı ve bu torpilleşmeler yolu ile kişiler gerçekten de hiç hak etmedikleri halde hekim,hemşire,profesör,doçent gibi akademik ünvanlar verilmekte miydi?
İnanın orasını şimdiye kadar (değil ben hemen hemen) hiç kimse bunun sırrını çözebilmiş değil gibiydi..Ve halen bile devletin kurumlarında,hastanelerinde,üniversitelerinde torpilleşmelerin olduğunu ispat edebilecek herhangi bir delil olabildiğini söylemek kolay değil..
Ancak ispat edilse dahi hukuksal bir sürecin nasıl başlatılabileceği konusunda da biraz endişelerim var açıkçası..Nasıl yapacaklar bunu? Torpille yerleşenlere ne olacak? Yani öyle bir iki kişiden falan bahsetmiyoruz sonuçta..Binlerce,on binlerce belki de yüz binlerce kişinin torpilleşmeler ile akademik ünvan elde ettiklerini ve kamu kurumlarına yerleştirildiklerini bir düşünün..Tespit edildiklerinde ünvanları geri mi alınacak,kovulacaklar mı yoksa hapse mi girecekler?
Neyse,bu durum ileri ki süreçlerde ele alınması gereken ciddi bir sorun..
Hekim ve akademisyen sayılarını gösteren istatistik verilerinin bize gösterdiği gerçek ne olabilir?
Böle böle düşünceler kafamı kurcalarken,konu hakkında küçük bir araştırma yapayım dedim..Aklıma "eğer varsa torpilleşmeleri ve madem bunu tespit edemiyoruz o zaman bari biz de istatistik verilerine bir göz atarız.." diye düşünmüştüm..
İstatistik verileri bizim ne işimize yarayacak ki? Dediğinizi duyar gibiydim..Evet,aslında istatistik verilerini pek çok haber sitesi yayınlamıştı..Ve öyle sıradan bir haber gibi veriliyordu..
Aslına bakarsanız haber kanallarının büyük çoğunluğu bu istatistik verilerini "gurur verici bir tablo" şeklinde sunuyorlardı..Hekim ve akademisyen sayılarımızın artmasından çok memnun olduklarını dile getiriyorlardı..
İstatistik verilerini herhalde ya okuyamıyoruz yada iyi tahlil edemiyoruz..🤔
Aslında bu tablo gerçekten de gurur verici bir tabloydu ancak acaba gerçekten de bu tablo doğru muydu? Bir de böyle şüphe verici bir durum vardı..Devletin kurumlarının hazırlamış oldukları veriler,istatistikler doğal olarak tabii ki doğru olarak kabul etmemiz gereken bir şeydir..Ben de şahsen kabul ediyorum..Ancak şüphelerde yok değil..
Şimdi elde ettiğimiz tablolara baktığımız da şöyle garip durumlarla karşılaşabiliyoruz,mesela;
Devletin kurumları olan Sağlık Bakanlığı ile birlikte Yüksek Öğrenim Kurum (YÖK)'a bağlı istatistik verilerine baktığımız da,kamuoyuna verilen tablonun sadece "erkek,kadın" olmak üzere akademisyen "toplamları"nın verildiğini görüyoruz..
Ancak özellikle de yıllara göre verilen tabloların toplamlarında ki ARTIŞLAR ise pek dikkate alınmamış gibiydi sanki..Halbuki o artışlara baktığımız da "hangi yılda ne kadar akademisyenin elde edildiği ve yerleştirildiği" gibi verileri de elde etmiş olabiliyorduk..
Bu durum,aslında eğer varsa "devletin kurumlarında/hastanelerde/üniversitelerde" ki torpilleşmeler konusunda da bize önemli bilgiler de verebilecektir..Kaldı ki aşağıda "yıllara göre" verdiğimiz istatistik verilerindeki ARTIŞLAR'a baktığımız da bu gerçeği de görebilmiş oluyoruz..
Tabii bu artışlar,devletin kurumlarında,hastanelerde/üniversiteler deki torpilleşmeyi gerçek anlamda bize göstermez..Ama bize bu konu hakkında bir fikir verebilir..
Şimdi bu tabloları tek tek verelim..
Tablo istatistikleri nasıl okuyacağız?
Bu tablo verilerini yukarıda da belirttiğimiz gibi devletin kurumlarının istatistik kurumlarından elde ettik..Ancak bu veriler aşağıdaki gibi kısa şekilde verilen istatistik verileri değildir..Özellikle de "akademisyen sayıları" ile ilgili veriler..
Ben bunları yıllara göre tek tek inceledim ve sadece aşağıda verilen "yıllara göre profesör,doçent vb gibi akademisyenlerin TOPLAMlarını" ele aldım..
Bu toplamları yıllara göre dizdim ve yıllara göre ARTIŞ (A+) şeklinde hesapladım..Hesaplama,"bir sonraki yıl ile bir önceki yıl toplamlarının birbirinden çıkarılması (Örneğin PR (Profesör) başlığında 2018-2017 - > "24.640 - 22.474=2.166")" şeklinde olmuştur..
Aslında hesaplama çok basit..Herkesin aklına gelebilecek ve kolayca hesap yapabilecek bir durum..Ancak nedense bu toplamlar pek dikkate alınmamış gibi bir durum var,özellikle de kamuoyunda..Neden olduğunu pek bilmiyorum ama bu ARTIŞLAR benim dikkatimi çekmeye yetti..
"Bu artışlardan biz ne anlamalıyız?",orasını bilemiyoruz..Bu istatistik verilerindeki artışlar,bize neyi gösteriyor?
Bu tablolar,akademisyenlerin elde etmiş oldukları "ünvanlarının sayısını" mı yoksa üniversitelerdeki kadrolarını mı bize gösteriyor? Büyük ihtimalle üniversitelerdeki yerleşimlerini yani "görevli olduklarını" gösteriyor olabilir bu istatistikler..
Yani bu istatistik verileri, üniversiteler de/hastaneler de görev yapan ünvan sahiplerinin sayılarını mı bize göstermektedir?Yoksa üniversitelerden mezun olup-ünvan alanların sayılarını mı?
Her neyse bizim bu istatistiklerde dikkat ettiğimiz 2 durum vardı;
A+ olarak gösterdiğimiz ARTIŞ kısmında;
1.si özellikle YEŞİL olarak işaretlediğimiz sayıların fazlalığı diğerlerine göre daha fazla olması..Yani,diğer yıllardaki artış oranları ile YEŞİL olarak işaretlenen sayılar arasında çok büyük uçurumlar var gibi gözüküyor olması..MAVİ olarak işaretlenen sayılarda da durum hemen hemen aynı gibidir..
YEŞİL ve MAVİ sayılarının neden bu kadar fazla sayılara sahip olduğunu pek çözemedim..
2.si ise PEMBE olarak işaretlenen sayıların "EKSİ (-)" olmasıydı..Bir önceki yıla ait artış sayısı ile bir sonraki yıla ait artış sayısı arasındaki EKSİ SAYILAR,bize neyi göstermektedir?
Neyse,daha fazla konuşmadan istatistik verilerimizi bir verelim..
İŞTE YILLARA GÖRE HEKİM VE AKADEMİSYEN SAYILARININ İSTATİSTİK VERİLERİ VE ARTIŞ ORANLARI..
İstatistik tablosunda geçen İfade ve ÜNVAN kısaltmaları;
İFADELER;
---------------
A+ : 2 yıl arasındaki TOPLAM sayıların çıkarılmasından elde edilen ARTIŞ sayısını ifade etmektedir..
YIL : Yılları gösterir..
ÜNVANLAR;
-------------------
PR : Profesör
DÇ : Doçent
YDÇ : Yardımcı Doçent (2018 yılından itibaren Doktor Öğretim Üyesi olarak geçmektedir..)
ÖĞG : Öğretim Görevlisi
OM : Okutman
UZ : Uzman
ARG : Araştırma Görevlisi
ÇV : Çevirmen
EÖP : Eğitim-Öğretim Planlamacısı
NOT : Ünvanların altındaki sayılar,yıllara göre tespit edilen toplam sayılardır.. A+ ise 2 yıl arasındaki toplam sayıların birbirinden çıkarılması ile elde edilen ARTIŞI ifade eder..
TOP : En sondaki TOPLAM ise herhangi bir yılda elde edilen akademisyen sayılarının toplamlarının, toplanması ile elde edilen sayıdır..Bizim özellikle de dikkat edeceğimiz kısım bu kısım ve yanındaki A+ kısmıdır herhalde..
A+ (ARTIŞ) hücrelerinde yer alan;
YEŞİL renk en fazla artış gösteren sayıları; MAVİ renk ise yeşili takip eden diğer fazla artış sayıları gösterir..PEMBE renk ise eksi sayıları (sayılarda düşüşü) gösterir..
Umarım tablodan bir şeyler çıkarırsınız..✔😊
Ben çıkardım..Bir örnek vereyim..
Örneğin,2014 senesine ait toplam ARTIŞ kısmında sayımız 14.080 ve 2013 senesine ait toplam ARTIŞ sayımız 11.643 gibi aşırı artış sayılar olurken,diğer senelere baktığımız da özellikle de son iki ve ilk iki senelere baktığımız da bu artış sayılarının 5,000 ile 8,000 arasında değiştiğini görüyoruz..
Peki 2013 ve 2014 yılında neden bu sayılar bu şekilde artmıştır? İşte kafamızı kurcalayan sorun bu? Bir de 2017 yılında EKSİ 5,474 sayısı ile karşılaşıyoruz..Bu ne demek oluyor? Bunu da pek anlamış değilim?
ÖNEMLİ NOT - MUTLAKA OKU :
Aşağıda verdiğimiz istatistik verisinin kaynağını altında verdik,siz de kontrol edebilirsiniz..Ancak bizim elde ettiğimiz verilerin her biri "yıllar" kısmı seçilerek,1984'den 2018 yılına kadar veriler tek tek elde edilerek,bu yılların sadece TOPLAMLARI ele alınmıştır..Yani kaynağına gittiğiniz de,aşağıdaki tablo ile karşılaşmayacaksınız..
Siteye girdiğiniz de,yukarıda "Öğretim elemanı istatistikleri"ni tıkladığınız da karşınıza bazı seçenekler çıkacak..Bu seçeneklerden "Üniversite bazında öğretim elemanı sayıları" şıkkını seçeceksiniz..Bu şıkta yer alan "Öğretim yılını seçiniz" seçeneğini tıkladığınız da karşınıza 1984'ten 2018 yılına kadar olan seneler çıkacaktır..İşte biz bunları tek tek seçerek,aşağıdaki kısa ve anlaşılabilir tablomuzu hazırlamış olduk..
Aşağıdaki istatistik,işte bu yıllara ait TOPLAM sayılar ve iki sene arasındaki bu sayıların birbirlerinden çıkarılmasıyla elde edilen ARTIŞ (A+) sayılardan oluşmaktadır..Hesaplama TOPLAM ve ARTIŞ üzerine yapılmıştır..
TÜRKİYE'DE YILLARA GÖRE AKADEMİSYEN SAYILARI; (1984-2018) 👩🔬👨🔬
YIL | PR | A+ | DÇ | A+ | YDÇ | A+ | ÖĞG | A+ | OM | A+ | UZ | A+ | ARG | A+ | ÇV | A+ | EÖP | A+ | TOP | A+ |
2018 | 24.640 | 2.166 | 14.456 | 358 | 37.520 | 3.151 | 35.483 | 15.247 | 45.998 | 931 | 158.097 | 8.315 | ||||||||
2017 | 22.474 | 58 | 14.098 | -925 | 34.369 | -932 | 20.236 | -707 | 9.740 | -555 | 3.758 | -107 | 45.067 | -2.306 | 20 | -1 | 20 | 1 | 149.782 | -5.474 |
2016 | 22.416 | 1.537 | 15.023 | 883 | 35.301 | 1.978 | 20.943 | 759 | 10.295 | 56 | 3.865 | 103 | 47.373 | 1.974 | 21 | -1 | 19 | -2 | 155.256 | 7.287 |
2015 | 20.879 | 874 | 14.140 | 1.301 | 33.323 | 1.978 | 20.184 | 629 | 10.239 | 249 | 3.762 | 90 | 45.399 | 1.325 | 22 | 3 | 21 | -1 | 147.969 | 6.448 |
2014 | 20.005 | 2.420 | 12.839 | 2.193 | 31.345 | 4.397 | 19.555 | 687 | 9.990 | 893 | 3.672 | 294 | 44.074 | 3.201 | 19 | -6 | 22 | 1 | 141.521 | 14.080 |
2013 | 17.585 | 1.028 | 10.646 | 1.661 | 26.948 | 2.535 | 18.868 | 1.832 | 9.097 | 682 | 3.378 | 245 | 40.873 | 3.656 | 25 | 4 | 21 | 0 | 127.441 | 11.643 |
2012 | 16.557 | 1.277 | 8.985 | 733 | 24.413 | 3.000 | 17.036 | 1.262 | 8.415 | 423 | 3.133 | 79 | 37.217 | 560 | 21 | 0 | 21 | 2 | 115.798 | 7.336 |
2011 | 15.280 | 901 | 8.252 | 615 | 21.413 | 1.876 | 15.774 | 985 | 7.992 | 383 | 3.054 | 123 | 36.657 | 892 | 21 | 3 | 19 | 2 | 108.462 | 5.780 |
2010 | 14.379 | 899 | 7.637 | 481 | 19.537 | 1.262 | 14.789 | 539 | 7.609 | 480 | 2.931 | 94 | 35.765 | 1.001 | 18 | 0 | 17 | 3 | 102.682 | 4.759 |
2009 | 13.480 | 143 | 7.156 | 491 | 18.275 | 457 | 14.250 | 405 | 7.129 | 274 | 2.837 | 48 | 34.764 | -2 | 18 | 0 | 14 | 2 | 97.923 | 1.818 |
2008 | 13.337 | 731 | 6.665 | 767 | 17.818 | 2.206 | 13.845 | 807 | 6.855 | 592 | 2.789 | 214 | 34.766 | 4.271 | 18 | -2 | 12 | -3 | 96.105 | 9.583 |
2007 | 12.606 | 938 | 5.898 | 342 | 15.612 | 741 | 13.038 | 111 | 6.263 | 187 | 2.575 | 202 | 30.495 | 1.746 | 20 | -1 | 15 | 6 | 86.522 | 4.272 |
2006 | 11.668 | 448 | 5.556 | 327 | 14.871 | 652 | 12.927 | 354 | 6.076 | 276 | 2.373 | 142 | 28.749 | 488 | 21 | 6 | 9 | 2 | 82.250 | 2.695 |
2005 | 11.220 | 532 | 5.229 | 108 | 14.219 | 953 | 12.573 | 633 | 5.800 | 357 | 2.231 | 73 | 28.261 | -165 | 15 | 3 | 7 | -4 | 79.555 | 2.490 |
2004 | 10.688 | 646 | 5.121 | -98 | 13.266 | 910 | 11.940 | 588 | 5.443 | -137 | 2.158 | -17 | 28.426 | 1.046 | 12 | -9 | 11 | 2 | 77.065 | 2.931 |
2003 | 10.042 | 646 | 5.219 | -148 | 12.356 | 1.166 | 11.352 | 775 | 5.580 | 145 | 2.175 | 17 | 27.380 | 1.516 | 21 | 4 | 9 | 1 | 74.134 | 4.122 |
2002 | 9.396 | 714 | 5.367 | 263 | 11.190 | 1.001 | 10.577 | 909 | 5.435 | 91 | 2.158 | -33 | 25.864 | 322 | 17 | -2 | 8 | -3 | 70.012 | 3.262 |
2001 | 8.682 | 443 | 5.104 | 330 | 10.189 | 1.071 | 9.668 | 391 | 5.344 | 42 | 2.191 | -71 | 25.542 | 380 | 19 | 0 | 11 | -5 | 66.750 | 2.581 |
2000 | 8.239 | 525 | 4.774 | 444 | 9.118 | 1.016 | 9.277 | 1.201 | 5.302 | 323 | 2.262 | 92 | 25.162 | 1.397 | 19 | 0 | 16 | 1 | 64.169 | 4.999 |
1999 | 7.714 | 274 | 4.330 | 300 | 8.102 | 763 | 8.076 | 417 | 4.979 | 493 | 2.170 | 97 | 23.765 | 1.374 | 19 | 3 | 15 | 5 | 59.170 | 3.726 |
1998 | 7.440 | 412 | 4.030 | 297 | 7.339 | 556 | 7.659 | 526 | 4.486 | 212 | 2.073 | 113 | 22.391 | 586 | 16 | -2 | 10 | 0 | 55.444 | 2.700 |
1997 | 7.028 | 447 | 3.733 | 162 | 6.783 | 618 | 7.133 | 596 | 4.274 | 255 | 1.960 | 158 | 21.805 | 1.278 | 18 | -2 | 10 | -2 | 52.744 | 3.510 |
1996 | 6.581 | 750 | 3.571 | 126 | 6.165 | 751 | 6.537 | 804 | 4.019 | 444 | 1.802 | 369 | 20.527 | 2.883 | 20 | 3 | 12 | 1 | 49.234 | 6.131 |
1995 | 5.831 | 465 | 3.445 | 13 | 5.414 | 591 | 5.733 | 202 | 3.575 | 179 | 1.433 | 80 | 17.644 | 163 | 17 | -1 | 11 | 0 | 43.103 | 1.692 |
1994 | 5.366 | 434 | 3.432 | -28 | 4.823 | 734 | 5.531 | 342 | 3.396 | 268 | 1.353 | 123 | 17.481 | 1.954 | 18 | 2 | 11 | 2 | 41.411 | 3.831 |
1993 | 4.932 | 194 | 3.460 | 339 | 4.089 | 457 | 5.189 | 300 | 3.128 | 212 | 1.230 | 105 | 15.527 | 1.695 | 16 | -1 | 9 | -1 | 37.580 | 3.300 |
1992 | 4.738 | 60 | 3.121 | 762 | 3.632 | -51 | 4.889 | -25 | 2.916 | 82 | 1.125 | 81 | 13.832 | -285 | 17 | 4 | 10 | 0 | 34.280 | 628 |
1991 | 4.678 | 245 | 2.359 | 178 | 3.683 | 128 | 4.914 | 263 | 2.834 | 116 | 1.044 | 96 | 14.117 | 1.436 | 13 | 1 | 10 | -1 | 33.652 | 2.462 |
1990 | 4.433 | 1.661 | 2.181 | -683 | 3.555 | 86 | 4.651 | 107 | 2.718 | 350 | 948 | 87 | 12.681 | 1.468 | 12 | 0 | 11 | 0 | 31.190 | 3.076 |
1989 | 2.772 | 802 | 2.864 | -467 | 3.469 | 85 | 4.544 | 71 | 2.368 | 195 | 861 | 146 | 11.213 | 670 | 12 | 1 | 11 | 0 | 28.114 | 1.503 |
1988 | 1.970 | 59 | 3.331 | 189 | 3.384 | 670 | 4.473 | 32 | 2.173 | 247 | 715 | 20 | 10.543 | 1.016 | 11 | -4 | 11 | 0 | 26.611 | 2.229 |
1987 | 1.911 | 34 | 3.142 | 243 | 2.714 | 230 | 4.441 | 91 | 1.926 | 279 | 695 | 59 | 9.527 | 478 | 15 | -6 | 11 | 6 | 24.382 | 1.414 |
1986 | 1.877 | -14 | 2.899 | 107 | 2.484 | -19 | 4.350 | 157 | 1.647 | 190 | 636 | 6 | 9.049 | 598 | 21 | -8 | 5 | 2 | 22.968 | 1.019 |
1985 | 1.891 | 68 | 2.792 | 196 | 2.503 | 96 | 4.193 | 353 | 1.457 | 338 | 630 | 54 | 8.451 | 543 | 29 | -35 | 3 | 3 | 21.949 | 1.616 |
1984 | 1.823 | 2.596 | 2.407 | 3.840 | 1.119 | 576 | 7.908 | 64 | 0 | 20.333 |
KAYNAK:https://istatistik.yok.gov.tr/ (Artışları gösteren veriler hariç..)
ET:12-13-14.10.2018
HEKİM VE SAĞLIK PERSONELİ SAYIMIZ.. 👩⚕️👨⚕️
Bir diğer veri istatistiğimiz ise ülkemizdeki hekim,hemşire gibi sağlık personelimiz ile ilgilidir..Bu tabloyu da tıpkı "üniversitelerdeki akademisyenlere" ait istatistik verilerini okuduğumuz şekilde okuyoruz..
Kısaltmalara gelirsek;
İFADELER;
---------------
YILLAR : Seneleri gösterir
A+ : 2 sene arasındaki artışı gösterir..
ÜNVANLAR;
------------------
HK : Hekim
DHK : Diş Hekimi
HMŞ : Hemşire
SM : Sağlık Memuru
EBE : Ebe
ECZ : Eczacı
PER : Personel
TOP : Toplam sayı
Burada da dikkatimizi çeken şey tabii ki SAĞ taraftaki TOPLAM kısmındaki YEŞİL ve MAVİ verilerdir..Özellikle de 2011 yılına ait sağlık personeli TOP sayısına baktığımızda 285.857 sayısı karşımıza çıkıyor..Burada en çok personel alımı göze çarpıyor..
2012 yılında ise 40.739 sayısı ile sağlık memuru sayısı dikkat çekiyor..
ORTA taraftaki ünvanlardaki artışlarda en dikkat çekici ünvan hemşire olmalı herhalde..Hemşire sayıları,2007 (12.035),2015 (10,371) ve 2011 (10,210) yıllarında bayağı bir artış olmuş..
Hekimlerin sayılarına baktığımız da ise en çok 2015 yılında (5.643) ile 2009 yılında (5.490) sayılarda artış görüyoruz..
Bu artışlar iyi mi,bilemiyoruz ama diğer yıllara baktığımız da neden bazı yıllarda az oranda artışlar olurken,bu yıllarda çok fazla oranda diyebileceğimiz artışlar olmaktadır,bu bizim biraz kafamızı karıştırıyor doğrusu?
Burada bir dikkat çeken kısım da 2017 ve 2018 verilerinin olmamasıdır herhalde..
ÖNEMLİ NOT - OKU LÜTFEN :
Aşağıda verilen istatistiğin altında kaynağı verilmiştir..Kaynağına giderek,bakabilirsiniz..Kaynağına gittiğiniz de karşınıza "Sağlık istatistikleri" sayfası altında "İstatistiksel Tablolar ve Dinamik Sorgulama" seçeneği altında "Sağlık personeli" seçeneğine tıkladığınız da "Sağlık personeli sayısı" şıkkı çıkacak..
Buna tıkladığınız da,".xls" formatında bir EXCEL dosyasını masaüstünüze indirmiş olacaksınız..Bu excel dosyasında devlet hesabına ve serbest çalışan tüm sağlık personelini kapsayan "1928'den 2016 senesine kadar var olan personel listesi" yer alıyor..
Aşağıdaki istatistik tablosu ise bu listenin toplamları ele alınarak,iki sene arasındaki sayıların birbirlerinden çıkarılmasıyla elde edilen ARTIŞ(A+) sayılardan oluşmaktadır..
NOT: Kaynağından aldığımız istatistik verileri 1928'den başlıyordu ancak 1984'den öncekileri buraya eklemenin "günümüz Türkiyesi" açısından bir anlamı ve mantığı olmayacağını düşündüğümüz için 1984'den önceki verileri ele almadık..Alsak da hiç bir şey değişmeyecekti zaten..Çünkü bizim asıl konumuz "günümüz Türkiyesi" ile ilgili..
Sağlık personeli sayısı : 1984-2016
ET:12-13-14.10.2018
HEKİM VE SAĞLIK PERSONELİ SAYIMIZ.. 👩⚕️👨⚕️
Bir diğer veri istatistiğimiz ise ülkemizdeki hekim,hemşire gibi sağlık personelimiz ile ilgilidir..Bu tabloyu da tıpkı "üniversitelerdeki akademisyenlere" ait istatistik verilerini okuduğumuz şekilde okuyoruz..
Kısaltmalara gelirsek;
İFADELER;
---------------
YILLAR : Seneleri gösterir
A+ : 2 sene arasındaki artışı gösterir..
ÜNVANLAR;
------------------
HK : Hekim
DHK : Diş Hekimi
HMŞ : Hemşire
SM : Sağlık Memuru
EBE : Ebe
ECZ : Eczacı
PER : Personel
TOP : Toplam sayı
Burada da dikkatimizi çeken şey tabii ki SAĞ taraftaki TOPLAM kısmındaki YEŞİL ve MAVİ verilerdir..Özellikle de 2011 yılına ait sağlık personeli TOP sayısına baktığımızda 285.857 sayısı karşımıza çıkıyor..Burada en çok personel alımı göze çarpıyor..
2012 yılında ise 40.739 sayısı ile sağlık memuru sayısı dikkat çekiyor..
ORTA taraftaki ünvanlardaki artışlarda en dikkat çekici ünvan hemşire olmalı herhalde..Hemşire sayıları,2007 (12.035),2015 (10,371) ve 2011 (10,210) yıllarında bayağı bir artış olmuş..
Hekimlerin sayılarına baktığımız da ise en çok 2015 yılında (5.643) ile 2009 yılında (5.490) sayılarda artış görüyoruz..
Bu artışlar iyi mi,bilemiyoruz ama diğer yıllara baktığımız da neden bazı yıllarda az oranda artışlar olurken,bu yıllarda çok fazla oranda diyebileceğimiz artışlar olmaktadır,bu bizim biraz kafamızı karıştırıyor doğrusu?
Burada bir dikkat çeken kısım da 2017 ve 2018 verilerinin olmamasıdır herhalde..
ÖNEMLİ NOT - OKU LÜTFEN :
Aşağıda verilen istatistiğin altında kaynağı verilmiştir..Kaynağına giderek,bakabilirsiniz..Kaynağına gittiğiniz de karşınıza "Sağlık istatistikleri" sayfası altında "İstatistiksel Tablolar ve Dinamik Sorgulama" seçeneği altında "Sağlık personeli" seçeneğine tıkladığınız da "Sağlık personeli sayısı" şıkkı çıkacak..
Buna tıkladığınız da,".xls" formatında bir EXCEL dosyasını masaüstünüze indirmiş olacaksınız..Bu excel dosyasında devlet hesabına ve serbest çalışan tüm sağlık personelini kapsayan "1928'den 2016 senesine kadar var olan personel listesi" yer alıyor..
Aşağıdaki istatistik tablosu ise bu listenin toplamları ele alınarak,iki sene arasındaki sayıların birbirlerinden çıkarılmasıyla elde edilen ARTIŞ(A+) sayılardan oluşmaktadır..
NOT: Kaynağından aldığımız istatistik verileri 1928'den başlıyordu ancak 1984'den öncekileri buraya eklemenin "günümüz Türkiyesi" açısından bir anlamı ve mantığı olmayacağını düşündüğümüz için 1984'den önceki verileri ele almadık..Alsak da hiç bir şey değişmeyecekti zaten..Çünkü bizim asıl konumuz "günümüz Türkiyesi" ile ilgili..
Sağlık personeli sayısı : 1984-2016
Sağlık personeli sayısı : 1928-2016 (yıllara göre doktor sayısı) | ||||||||||||||||
Yıllar | HK | A+ | DHK | A+ | HMŞ | A+ | SM | A+ | EBE | A+ | ECZ | A+ | PER | A+ | TOP | A+ |
2016 | 144.827 | 3.568 | 26.674 | 1.840 | 152.952 | 149 | 144.609 | -1.334 | 52.456 | -630 | 27.864 | 334 | 321.952 | 10.615 | 871.334 | 14.542 |
2015 | 141.259 | 5.643 | 24.834 | 1.838 | 152.803 | 10.371 | 145.943 | 7.065 | 53.086 | 248 | 27.530 | 331 | 311.337 | 8.227 | 856.792 | 33.723 |
2014 | 135.616 | 1.841 | 22.996 | 701 | 142.432 | 2.888 | 138.878 | 7.226 | 52.838 | -589 | 27.199 | 187 | 303.110 | 12.747 | 823.069 | 25.001 |
2013 | 133.775 | 4.003 | 22.295 | 891 | 139.544 | 4.638 | 131.652 | 8.989 | 53.427 | -39 | 27.012 | 441 | 290.363 | 16.747 | 798.068 | 35.670 |
2012 | 129.772 | 3.743 | 21.404 | 305 | 134.906 | 9.924 | 122.663 | 11.801 | 53.466 | 1.561 | 26.571 | 482 | 273.616 | 12.923 | 762.398 | 40.739 |
2011 | 126.029 | 2.582 | 21.099 | -333 | 124.982 | 10.210 | 110.862 | 11.560 | 51.905 | 1.562 | 26.089 | -417 | 260.693 | 260.693 | 721.659 | 285.857 |
2010 | 123.447 | 4.806 | 21.432 | 843 | 114.772 | 9.596 | 99.302 | 5.752 | 50.343 | 986 | 26.506 | 1.305 | 0 | 0 | 435.802 | 23.288 |
2009 | 118.641 | 5.490 | 20.589 | 630 | 105.176 | 5.266 | 93.550 | 4.010 | 49.357 | 1.684 | 25.201 | 423 | 0 | 0 | 412.514 | 17.503 |
2008 | 113.151 | 4.749 | 19.959 | 681 | 99.910 | 5.249 | 89.540 | 10.099 | 47.673 | 498 | 24.778 | 801 | 0 | 0 | 395.011 | 22.077 |
2007 | 108.402 | 3.927 | 19.278 | 946 | 94.661 | 12.035 | 79.441 | 11.927 | 47.175 | 2.692 | 23.977 | 837 | 0 | 0 | 372.934 | 32.364 |
2006 | 104.475 | 3.622 | 18.332 | 183 | 82.626 | 4.444 | 67.514 | 5.479 | 44.483 | 942 | 23.140 | 384 | 0 | 0 | 340.570 | 15.054 |
2005 | 100.853 | 3.743 | 18.149 | 256 | 78.182 | 2.429 | 62.035 | 1.076 | 43.541 | 312 | 22.756 | 148 | 0 | 0 | 325.516 | 7.964 |
2004 | 97.110 | 2.644 | 17.893 | 149 | 75.753 | 1.270 | 60.959 | 3.543 | 43.229 | 1.567 | 22.608 | 237 | 0 | 0 | 317.552 | 9.410 |
2003 | 94.466 | 2.517 | 17.744 | 1.373 | 74.483 | 2.090 | 57.416 | 7.310 | 41.662 | 183 | 22.371 | 82 | 0 | 0 | 308.142 | 13.555 |
2002 | 91.949 | 2.145 | 16.371 | 296 | 72.393 | -214 | 50.106 | -2.887 | 41.479 | -212 | 22.289 | 170 | 0 | 0 | 294.587 | -702 |
2001 | 89.804 | 4.562 | 16.075 | 169 | 72.607 | 3.057 | 52.993 | 1.106 | 41.691 | 97 | 22.119 | 192 | 0 | 0 | 295.289 | 9.183 |
2000 | 85.242 | 3.254 | 15.906 | 1.680 | 69.550 | 280 | 51.887 | 8.855 | 41.594 | 823 | 21.927 | 262 | 0 | 0 | 286.106 | 15.154 |
1999 | 81.988 | 4.644 | 14.226 | 805 | 69.270 | 24 | 43.032 | 1.571 | 40.771 | 212 | 21.665 | 224 | 0 | 0 | 270.952 | 7.480 |
1998 | 77.344 | 3.685 | 13.421 | 684 | 69.246 | 1.981 | 41.461 | 1.803 | 40.559 | 329 | 21.441 | 884 | 0 | 0 | 263.472 | 9.366 |
1997 | 73.659 | 2.712 | 12.737 | 331 | 67.265 | 2.739 | 39.658 | 583 | 40.230 | 285 | 20.557 | 876 | 0 | 0 | 254.106 | 7.526 |
1996 | 70.947 | 1.598 | 12.406 | 689 | 64.526 | 283 | 39.075 | 4.733 | 39.945 | 394 | 19.681 | 591 | 0 | 0 | 246.580 | 8.288 |
1995 | 69.349 | 3.517 | 11.717 | 260 | 64.243 | 7.963 | 34.342 | 3.531 | 39.551 | 1.947 | 19.090 | 724 | 0 | 0 | 238.292 | 17.942 |
1994 | 65.832 | 4.782 | 11.457 | 388 | 56.280 | 2.012 | 30.811 | 2.035 | 37.604 | 1.341 | 18.366 | 670 | 0 | 0 | 220.350 | 11.228 |
1993 | 61.050 | 4.065 | 11.069 | 366 | 54.268 | 3.812 | 28.776 | 4.616 | 36.263 | 1.167 | 17.696 | 1.103 | 0 | 0 | 209.122 | 15.129 |
1992 | 56.985 | 3.721 | 10.703 | 80 | 50.456 | 2.916 | 24.160 | 347 | 35.096 | 1.372 | 16.593 | 591 | 0 | 0 | 193.993 | 9.027 |
1991 | 53.264 | 2.625 | 10.623 | 109 | 47.540 | 2.556 | 23.813 | 2.266 | 33.724 | 3.309 | 16.002 | 210 | 0 | 0 | 184.966 | 11.075 |
1990 | 50.639 | 3.931 | 10.514 | 382 | 44.984 | 1.610 | 21.547 | 1.678 | 30.415 | 2.610 | 15.792 | 591 | 0 | 0 | 173.891 | 10.802 |
1989 | 46.708 | 4.206 | 10.132 | 493 | 43.374 | 4.471 | 19.869 | 1.038 | 27.805 | 2.140 | 15.201 | 634 | 0 | 0 | 163.089 | 12.982 |
1988 | 42.502 | 3.673 | 9.639 | 1.050 | 38.903 | 4.048 | 18.831 | 1.479 | 25.665 | 3.683 | 14.567 | 899 | 0 | 0 | 150.107 | 14.832 |
1987 | 38.829 | 1.687 | 8.589 | 179 | 34.855 | 2.463 | 17.352 | 668 | 21.982 | 2.855 | 13.668 | 802 | 0 | 0 | 135.275 | 8.654 |
1986 | 37.142 | 715 | 8.410 | 105 | 32.392 | 1.538 | 16.684 | 1.159 | 19.127 | 275 | 12.866 | 1.264 | 0 | 0 | 126.621 | 5.056 |
1985 | 36.427 | 2.232 | 8.305 | 172 | 30.854 | 593 | 15.525 | 1.069 | 18.852 | 331 | 11.602 | 16 | 0 | 0 | 121.565 | 4.413 |
1984 | 34.195 | 8.133 | 30.261 | 14.456 | 18.521 | 11.586 | 0 | 117.152 |
KAYNAK:http://tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1095 (Artışları gösteren veriler hariç..)
ET:12-13-14.10.2018
Bunlarda UZMAN,ASİSTAN ve PRATİSYEN HEKİM İstatistikleri..👨⚕️👩⚕️
Kısaltmalar;
İFADELER;
---------------
YILLAR : Seneleri gösterir
A+ : 2 sene arasındaki artışı gösterir..
ÜNVANLAR;
------------------
UZH : Uzman Hekim
ASH : Asistan Hekim
PRH : Pratisyen Hekim
TOP : Toplam sayı
RENKLER;
----------------
YEŞİL : En fazla artışı
MAVİ : En fazla artışı takip eden fazla artışları gösterir..
ET:12-13-14.10.2018
Bunlarda UZMAN,ASİSTAN ve PRATİSYEN HEKİM İstatistikleri..👨⚕️👩⚕️
Kısaltmalar;
İFADELER;
---------------
YILLAR : Seneleri gösterir
A+ : 2 sene arasındaki artışı gösterir..
ÜNVANLAR;
------------------
UZH : Uzman Hekim
ASH : Asistan Hekim
PRH : Pratisyen Hekim
TOP : Toplam sayı
RENKLER;
----------------
YEŞİL : En fazla artışı
MAVİ : En fazla artışı takip eden fazla artışları gösterir..
Yıllar | UZH | A+ | ASH | A+ | PRH | A+ | TOP | A+ |
2016 | 40.544 | 1.716 | 8.615 | 466 | 37.173 | 1.215 | 86.332 | 3.397 |
2015 | 38.828 | 1.930 | 8.149 | 415 | 35.958 | 2.441 | 82.935 | 4.786 |
2014 | 36.898 | 1.817 | 7.734 | -80 | 33.517 | 916 | 78.149 | 2.653 |
2013 | 35.081 | 1.012 | 7.814 | 677 | 32.601 | 144 | 75.496 | 1.833 |
2012 | 34.069 | 1.446 | 7.137 | -99 | 32.457 | -1.066 | 73.663 | 281 |
2011 | 32.623 | 1.096 | 7.236 | -443 | 33.523 | 294 | 73.382 | 947 |
2010 | 31.527 | 9.340 | 7.679 | 1.490 | 33.229 | 4.199 | 72.435 | 15.029 |
2002 | 22.187 | 22.187 | 6.189 | 6.189 | 29.030 | 29.030 | 57.406 |
KAYNAK:https://rapor.saglik.gov.tr/istatistik/rapor/ (Artışları gösteren veriler hariç..)
ET:12-13-14.10.2018
NOT : Yukarıdaki istatistik kaynağına giderek,inceleyebilirsiniz..Kaynak sayfasının altında "İnsan Kaynakları" başlığında,"2002-2016 SAĞLIK BAKANLIĞI HEKİM SAYILARI " şıkkına tıklayarak veri istatistiğine ulaşabilirsiniz..
SON BİR NOT:
Yukarıda da dediğimiz gibi biz hiç bir şekilde işte ne bileyim sınavlarda şaibe var,hile var falan demiyoruz..Hastanelerde,üniversiteler de şaibe var,hile var,torpil var demiyoruz..Ve burada yer alan tablolarda da hastanelerde,üniversitelerde,devletin kurumlarında şaibe ve hile var,torpilleşme var falan diye bir şey de göstermemektedir..
Bizim buradaki temel amacımız okurlara bilgi vermektir..Bu tabloların gösterilmesi ve paylaşılmasındaki amaç ise istatistik tablolarına bakarak özellikle de yıllara göre akademik ve personel sayılarındaki ARTIŞLARIN sebeplerini sorgulamaya çalışmak ve bu bilgileri okurlarla paylaşmaktır..
Bizim başka bir niyetimiz yoktur..Eğer sınavlarda ve devlet kurumlarında şaibe,hile ve torpilleşme var ise ki bizler bunu bilmiyoruz sadece medyanın verdiği bilgiler kadar biliyoruz..Umarım gerçekten de sınavlarda,devlet kurumlarında,hastanelerde,üniversiteler de şaibeler,hileler falan yoktur..Şaibe,hile falan yoksa inanın bu tablolar o zaman gerçekten de çok gurur vericidir diyebiliriz..Varsa eğer atene eninde sonunda bir şekilde bunlar ortaya çıkacaktır,diye düşünüyorum..İnşallah yoktur diyelim ve yazımızı burada sonlandıralım..
Umarım faydalı bilgiler vermişimdir..Umarım bu uzuuuuuuun yazı ile canınızı sıkmamışımdır..Elimden geldiğince konu hakkında bilgiler vermeye çalıştım..Ne kadar faydalı oldu,artık bilemiyorum..Umarım olmuştur diyelim artık..Haydi size kolay gelsin..Sağlıcakla ve dostça kalın dostlarım..E.Y.✔😊
Bunlarda sağlıkla ilgili yazdığımız diğer yazılarımız..
----------------------------------------------------------------------
Kaynak;
----------
(1) Merkel
https://www.yahoo.com/news/merkel-calls-european-solidarity-tackle-illegal-migration-080509024.html
ET:16.10.2018
ET:12-13-14.10.2018
NOT : Yukarıdaki istatistik kaynağına giderek,inceleyebilirsiniz..Kaynak sayfasının altında "İnsan Kaynakları" başlığında,"2002-2016 SAĞLIK BAKANLIĞI HEKİM SAYILARI " şıkkına tıklayarak veri istatistiğine ulaşabilirsiniz..
SON BİR NOT:
Yukarıda da dediğimiz gibi biz hiç bir şekilde işte ne bileyim sınavlarda şaibe var,hile var falan demiyoruz..Hastanelerde,üniversiteler de şaibe var,hile var,torpil var demiyoruz..Ve burada yer alan tablolarda da hastanelerde,üniversitelerde,devletin kurumlarında şaibe ve hile var,torpilleşme var falan diye bir şey de göstermemektedir..
Bizim buradaki temel amacımız okurlara bilgi vermektir..Bu tabloların gösterilmesi ve paylaşılmasındaki amaç ise istatistik tablolarına bakarak özellikle de yıllara göre akademik ve personel sayılarındaki ARTIŞLARIN sebeplerini sorgulamaya çalışmak ve bu bilgileri okurlarla paylaşmaktır..
Bizim başka bir niyetimiz yoktur..Eğer sınavlarda ve devlet kurumlarında şaibe,hile ve torpilleşme var ise ki bizler bunu bilmiyoruz sadece medyanın verdiği bilgiler kadar biliyoruz..Umarım gerçekten de sınavlarda,devlet kurumlarında,hastanelerde,üniversiteler de şaibeler,hileler falan yoktur..Şaibe,hile falan yoksa inanın bu tablolar o zaman gerçekten de çok gurur vericidir diyebiliriz..Varsa eğer atene eninde sonunda bir şekilde bunlar ortaya çıkacaktır,diye düşünüyorum..İnşallah yoktur diyelim ve yazımızı burada sonlandıralım..
Umarım faydalı bilgiler vermişimdir..Umarım bu uzuuuuuuun yazı ile canınızı sıkmamışımdır..Elimden geldiğince konu hakkında bilgiler vermeye çalıştım..Ne kadar faydalı oldu,artık bilemiyorum..Umarım olmuştur diyelim artık..Haydi size kolay gelsin..Sağlıcakla ve dostça kalın dostlarım..E.Y.✔😊
Bunlarda sağlıkla ilgili yazdığımız diğer yazılarımız..
----------------------------------------------------------------------
----------
(1) Merkel
https://www.yahoo.com/news/merkel-calls-european-solidarity-tackle-illegal-migration-080509024.html
ET:16.10.2018
Belli yıllardaki anormal artışlara ki, yeşil renkte belirtmişsin, oha dedim! Oda tv ve Sözcü zaten her gün yeni bir torpil / adam kayırma vakası yazıyor. Bir tanesi vardı - şu an üşendim google'da bakmaya- karısını bir oraya atıyormuş, bir buraya! Valla kadının tipi bildiğin mahalledeki Ayşe teyze! Üniversite, master, doktora filan bıraktım ilkokul 2 terk bir tipi var! Ya aslında ne konuşuyoruz ki, adam hazinenin başına damadını oturttu. Liyakat ve hak eden, bilgili insanlar değil, AKP yandaşı ve ilkokul mezunu ev kadınları müdür filan yapılıyor diye zaten duymuştum. (Hem de güvenilir bir arkadaşım söyledi)
YanıtlaSilKapsamlı, ayrıntılı harika bir çalışma olmuş, eline sağlık.:)
yaaaaaa yaniiiii iyi bişi gibi duruyo böyleee. artışlar yani. artsın tabiii. tıpta fena değiliz herhalde yaa. ilaçlarda bizim ülke iyi meselaa :) akademik açıdan eh dökülüyoruz yanii bikaç okul dışındaaa :) torpil ve kopyalama çok tabii :)
YanıtlaSilİstatikten pek anlamam ,rakamlarla aram pek iyi degildir ama sizin detaylı şekilde hazırladığınız bilgileri anlamaya çalıştım..Kolay bir iş değilmiş bu tabloları falan okumak valla 😊 emek harcamışsınız ,bizler de bilgilenmiş olduk sayenizde...
YanıtlaSilsağlıkla ilgili son kurgumu okursun belkiiii :)
YanıtlaSilErtuğrul, araştırmacılığına hayranım kardeşim. İşte her Türk vatandaşı bunların ardına düşseydi ortalık bu kadar boş kalmazdı. Sahip çıkamadık haklarımıza. Ben torpil olduğuna kalıbımı basarım. Taaa babam zamanında bile neler duyuyordum. Babam hak ettiği halde Yargıtay'a (hâlâ ismini unutamadığım birinin çelmesi sonucu) atanmamıştı. Zira hiçbir kararı temyizden dönmemiş, hukuk fakültesinde bir eseri okunan bir hakimdi.Buna da ayağı kaydırılmak deniyor herhalde.
YanıtlaSilHiç sıkılmadan okudum.Sayısalcı olmadığım için senin gibi kafam çalışmaz ama hile hurda olduğuna inanıyorum ben. Durumlar ortada :((( Emeğine sağlık kardeşim.
Yıllara göre dağılımda, artış oranlarında eşitsizlik var gibi..'' Hamili kart yakınımdır '' olduğu sürece işin ehillerini daha çokkkk arar dururuz biz :(
YanıtlaSilSağlıkçı olduğum için konu hakkında konuşacak o kadar çok şey var ki..Yöneticiler Sağlık Bakanlığı'nda sözleşmeye geçti.Sınav filan yok.Antrenör de ev hanımı da sağlıkla alakası olmayan sadece bir lisans diploması olan en üst makama bile atanabiliyor.Liyakat hak getire.Benim zaten istifa nedenlerimden bir de buydu.Çok fazla torpil ve kayırma,işi bilen bir iki kişiye bindir tüm işleri.Onlar da benim gibi torpilsiz garibansa mecburen 5 kişilik çalışır ve o açığı kapatır.Sonra da bu insanlar dinden,imandan,haktan bahseder.Ülkede üzgünüm insan olmanın gereği olan değerler(vicdan,etik,ahlak gibi)gelişmemiş.
YanıtlaSilÜniversitedeyken istatistik dersi almıştım:) Bizim ülkede bu rakamları yorumlayabilecek insan sayısı fazla olsaydı şu an bu durumda olmazdık zaten. Emeğinize sağlık, iyi araştırma.
YanıtlaSilçok önemli bir yazı olmuş ERtuğrul Bey, kesinlike haklısınız, iyi birşey gibi duruyor artış ama beni de korkuttu, tıp çok hassas bir alan, yani az olsun öz olsun diyeceğim..:)) elinize sağlık:)
YanıtlaSilCiddi anlamda insan kalitesizleşmesi durumu ile karşı karşıyayz. Bu da her alanda torpilin ortaya çıkmasına sebep oluyor.
YanıtlaSilSayılarda artışın olması çok iyi aslında. Fakat bu artışın hakederek mi yoksa torpille mi olduğu endişesi akıları kurcalamaya devam edecek.
İstatistik tablolarını görünce nefesim daraldı,pek inceleyemedim doğrusu...Bilimsel yayınlar ve akademisyen sayıları artsa da uluslararası akademik arenada Türk Üniversiteleri iç açıcı bir noktada değil.Umarım kalite artışı da yaşanır...
YanıtlaSilMükemmel bir paylaşım olmuş gerçekten elinize yüreğinize sağlık.
YanıtlaSilIsparta Haber - https://www.uyan32.com/
Öncelikle emeğine saglik.Iki kere yazini okudum.Durum hic iç açıcı degil...
YanıtlaSilKemiyet artarken keyfiyet düşüyor :(
YanıtlaSilTorpilin olmadığı kurum kalmadı ki. Eskiden daha üsturuplu yaparlardı bu işi. Şimdi alalen ve "sanane" moduna girdiler. Rahatlar, umursamazlar, sağlığı içine ettiler...
YanıtlaSilTorpil maalesef hayatın her alanında var. Çok yazık ki.
YanıtlaSilDetaylı inceleme için çok teşekkürler. Bir önceki yazının yorumunda da yazdığım gibi artık adam kayırmayı ve kadrolaşmayı bırakıp,liyakata göre atama yapmalıyız. Birileri kadrolaşırken ülke kalmayacak bu gidişle. Bu ülke hepimizin, o partinin bu partinin değil. Nitelikli personel sayısını arttırmalıyız. Aksi halde istatistiklere yansımayan nitelik kaybı sonumuzu getirecek her alanda.
YanıtlaSilVay anam vayy diyorum sadece 🤣🙄
YanıtlaSilGene dopdolu ve iyi araştırılmış bir yazı
YanıtlaSilEmeginize saglik cok detayli bir calisma olmus 😊
YanıtlaSilLiyakata ve ehliyete göre atamalar hep dilde ama icraate gelince öyle oluyor mu bilemiyorum artık. Yazı için tebrik ediyorum sizi. Emeğinize sağlık ☺
YanıtlaSilNe kadar çok artış olmuş
YanıtlaSil