23 Eylül 2018 Pazar

Aptal yapay zeka tehlikesi : Aptal yapay zeka, insanı öldürür mü?

                                                                  Aptal yapay zeka  (1) , Stupid Artificial Intelligence

Aptal yapay zeka tarafından fişlenebilirsiniz..Aman dikkat..✔

Aptal yapay zeka tehlikesi : Aptal yapay zeka, insanı öldürür mü?🤔

Uzun zamandır bu konu ilgimi çekiyordu..Bu konuyu şimdi gündeme almamın nedeni de Google'in "aptal yapay zekası" yüzünden oldu..Onu da anlatıcam..Aslında bu yazı öyle detaylı bilimsel bir yazı falan değil..Sadece aklıma gelenleri yazdım..Biraz kızgınım ama bu kouda endişelerim de yok değil..

Biliyorsunuz Google+ profilimi uzun zamandır kullanıyordum..Beni Google+'da takip eden arkadaşlarıma yardımcı olabilmek amacıyla,ben de onların güzel çalışmalarını kendi sayfamda paylaşıyordum..Hatta zaman zaman da Google+ profili olmayan bazı arkadaşların da çalışmalarını da paylaşarak yardımcı olmaya çalışıyordum..Maksat,blog yazılarının okunmasını ve gerekirse tabii ki yorumlarında bırakılmasını sağlamak idi..

Bloglar bomboş!

Çünkü,bakıyorum blogların büyük çoğunluğu çok yalnız ve adeta kimsesiz kalmış,boynu bükük yetimler 😀 gibi çok bomboş..Kimsecikler gelip gitmemiş midir nedir pek anlamadım..Tabii insan "ben kendim için yazıyorum,başkalarının okumasına ve yorum yapmasına ihtiyacım yok" vs diyebilir..Ama insan işte üzülüyor..

Ne demiştik daha önceleri "sayfamıza yorumların yapılmasını istiyorsak,bol bol yorumlar yapmalıyız" diye..Biz yapmazsak,onlar yapmazsa nolcek tabii,sayfalar bomboş kalcek..Cek de cek işte..✔

Google'ın aptal yapay zekasını rahatsız ettik galiba.. 😀

Neyse,dediğim gibi bu nedenle çok sayıda blog yazarı arkadaşımızın değerli yazılarını böyle böyle Google+ profilimde paylaşarak,onlara destek vermeye çalışıyordum..

Çalışıyordum amma işte bu çok fazla paylaşım yapmam,Google'ın biraz paranoyaklaşmış😀 ve tabii ki aptallaşmış yapay zekasını rahatsız etmiş gibi görünüyor.. 🤔

"Vay efendim,sen misin böyle bolca paylaşım yapan!" Aptal yapay zeka beni robot zannetti..🤔😀 

Aptal yapay zeka,beni hani şu bot dedikleri sürekli paylaşım yapan robot cinsinden durum olur ya ha işte ondan zannetmiş beni ve hemen anında paylaşımlarımı ve yorumlarımı silip,bana "spam paylaşım ve yorum yaptığım" şeklinde bir uyarı mesajı göndererek,bu paylaşım ve yorumlarımı sildiğini bot mesajlarıyla uyarmaya çalışmaz mı? Çok sinirlendim tabii..😡

Bir robot ile bir insanın yapmış olduğu paylaşımları ayırt edemiyor mu bu yapay zeka? Edemiyorsa o zaman bu çok aptal bir yapay zekaya sahip demektir,artık..

Google,gerçekten de böyle bir "yapay zeka /aptal yapay zeka"ya sahip mi? 

Orasını tam bilmiyorum ama Google+ denetleyicileri,bize gönderilen uyarı mesajlarının sistem tarafından "otomatik" olarak gönderildiğini izah etmişlerdi..Bunu şikayet için yazdığım paylaşımın altına yorum yapanlar da teyit ediyordu.. Bu link önümüzdeki haftaya kadar duracak..Sonra Google+ hesabımı tamamen kapatınca,o da silinecek tabii..İŞTE BURADA1 BURADA2

Yani demem o ki,Google büyük olasılıkla kullanıcıların paylaşım ve yorumlarını kontrol eden küçük /büyük bir yapay zekaya sahip ve bu zekayı uzun zamandır kullanıyor gibi..

Yapay zekanın bir insan ile bir robot arasındaki farkı ayıramaması..🤔

Bu durum "yapay zeka"nın biraz da "aptal bir yapay zekaya" sahip olduğunu gösteriyor..Daha doğrusu bu yapay zekayı geliştiren insanın,kendi yetersiz tecrübelerini "yapay zekaya" aktarması sonucu, "yapay zekanın da aptallaşmış" olabileceği ihtimali çok yüksek olmuş oluyor böylece..

Aptal yapay zekanın insanı aptallaştırması,esir alması ve öldürmesi..🤔 Olmaz olmaz demeyelim..Olabilir..✔

                                                     Aptal yapay zeka II (2) , Stupid Artificial Intelligence

"Yapay zeka,bir insan ile bir robotu birbirinden ayıramıyorsa,o yapay zeka doğal olarak "aptal bir yapay zekaya" sahip demektir.."

Aptal yapay zekanın insanlara faydası olabilir mi? 

"Olabilir" diye içimden geçse de ağırlık "pek sanmıyorum" türüne daha yatkın.. Öyle olsaydı,Google'ın yapay zekası paylaşımlarımı ve yorumlarımın bir insan tarafından yapıldığını anlayabilir ve böylece paylaşım ve yorumlarımı silmemiş olurdu herhalde..✔🤔

Google+ paylaşım ve yorumları,hastanedeki acil servisteki hastalar için yer değiştirelim..🤔

Aptal yapay zekanın insana ne faydası olabilir ki? 

Paylaşım ve yorumları, tedaviye ihtiyacı olan "acil hastalar" olarak düşünelim..Yapay zeka ile müdahalede bulunan bir robotun da hekimlik yaptığını varsayalım..Acil servise gelen hastaların tedavisine yeterince tecrübeye sahip olmayan ama sanki tecrübesi varmış gibi o mevkiye getirilen "aptal yapay zekaya sahip bir robot"un müdahalede bulunduğunu düşünelim..Acil durumluk hastaların tedavi görme şansı sizce ne olurdu? Büyük ihtimalle çok düşük olurdu hatta belki de hiç olmayabilir de..

Örnekleme belki olmamış olabilir..Ama aşağı yukarı buna benzer bir gelişmeden bahsettiğimizi anlamış olmalısınız..Bu nedenle yeterince tecrübe edinmemiş aptal yapay zekaların,insanı aptallaştırması,esir alması hatta belki de toplu ölümlere bile sebep olabilmesi kaçınılmaz olacaktır herhalde..

Google,Microsoft,Facebook,Amazon,Twitter gibi sosyal medya platformlarının "aptal yapay zeka"yı kullanması..

Neyse,aslında ben sadece "google+" profilimdeki paylaşım ve yorumlarımın Google+ ekibi tarafından silindiğini ve bana uyarı mesajı gönderildiğini ve benim de bu nedenlerle yaklaşık 1 hafta sonra Google+ sayfamı tamamen kapatacağımı bildirmek için bu önemli yazıyı paylaşacaktım..

Ama işte paylaşım ve yorumlarımı silen ve bana uyarı mesajları gönderenin Google'in "aptal yapay zekası" olduğunu öğrenince,işte böyle konu döndü dolaştı "yapay zekaya" geldi ve ben de mecburen bu "aptallaştırılmış yapay zekalar" konusunu da biraz işleyeyim demiştim..🤔😀

Konu hakkında daha anlatılacak o kadar çok detaylı bilgiler var ki,bunun için uzun bir araştırma yapmak gerekiyor kanımca..Araştırsam eğer onu da yayınlarım artık bir gün..Şimdilik sadece bu "aptal yapay zeka" versiyonu ile idare edelim dedik..✔😁

Bildiğim kadarı ile Google ile birlikte Facebook ve Microsoft'ta yapay zeka çalışmaları içinde..Twitter ve Amazon'un da bu yapay zeka çalışmaları yaptığına dair bilgilerde var..Tabii ne kadar doğru orasını pek bilemiyoruz..Ben burada kısaca "yapay zekaların aptallaştırıldığını" ve bu durumun ne kadar tehlikeli olabileceğini izah etmeye çalıştım..Umarım yeterince anlatabilmişimdir..

NOT: Google+ sayfamı Perşembe /Cuma günü tamamen kapatmayı düşünüyorum.Şimdilik benden bu kadar..Haydi sağlıcakla kalın..E..Y.

KAYNAKLAR:
--------------
Resimler;
(1) Aptal yapay zeka
Will Smith Tries Online Dating
https://www.youtube.com/watch?v=Ml9v3wHLuWI
ET:23.09.2018
(2) Aptal yapay zeka II
Robot Sophia Uyanıyor !
https://www.youtube.com/watch?v=oyzldrp9iuQ
Terminator War Of The Machines
https://www.youtube.com/watch?v=-TXFoTUrSYw
ET:23.09.2018

✔Researchs and Reviews Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

19 yorum:

  1. Benim de yeni blogum u kapattı aynı gerekçeyle siz içerik nasıl girdiniz

    YanıtlaSil
  2. Bir şeyi 40 sefer söylersen olurmuş derdi büyükler.Lütfen aptal demeyelim yapay zekaya da aptal olmasın :))

    YanıtlaSil
  3. Aaa, hem çok şaşırdım hem de çok üzüldüm..Yani diğer blogların paylaşımlarını paylaşmak neden sorun oldu ki? Yani robot sanılmak çok tuhaf..Siz hepimizin yazılarını sıkça paylaşırsınız,sağolun bu konuda tekrar tekrar teşekkürler..Ancak bu durumun buralara gelmesi hayret verici..Umarım herşey düzelir..

    YanıtlaSil
  4. Google Plus’da fazla paylaşım yapmaya da gelmiyor demek ki.

    YanıtlaSil
  5. Güya özgürce paylaşım yapılıyor... Demek ki öyle değilmiş. Sayenizde öğrenmiş oldum Ertuğrul Bey.

    YanıtlaSil
  6. Bunu ilk defa duydum ve üzüldüm sizin adınıza. İyi niyetle yaptığınız paylaşımlar sorun olmuş, üzüldüm gerçekten. Hesabı kapatıp blog yazmaya devam edeceksiniz ama değil mi?

    YanıtlaSil
  7. İlk kez böyle bir şey duydum, bloğunuz için üzüldüm:(

    Yapay zekanın gelecekte insanlığın başına bela olabileceğine dair çok teori var, görüş var. Terminatör ilk filmi hep geliyor aklıma, o ilk film bayağı ürkütmüştü beni çünkü yapay zekanın nereye kadar ilerleyebileceği belli değil, bir yerden sonra ya gerçekten iş çığırından çıkarsa, Terminatör I filmindeki gibi insanlığın başına bela olurlarsa ne olacak? Diş hekimi örneğinde ben asla güvenmem:))

    Önemli bir konuydu, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. O değil de ben de instagram ve facebook hesaplarımda haftalardır blog yayınlarımın linklerini paylaşamıyorum, çıldiriciimm...Sorun bildiriyorum, düzeltilmiyor, okunma sayım düşüyor doğal olarak :(

    YanıtlaSil
  9. Önlem almak adına yapıyorlar belki ama yalanla gerçeği de ayırt etmeleri gerek. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  10. Google +iyice sapıtmış çünkü gruplarda paylaştığımız yazılarımızda artık görünmüyor eskiden paylaştıkmı defalarca okunurdu blogları bitirdiler gerçekten

    YanıtlaSil
  11. Aaaa çok şaşırdım.Ben de bizlerin paylaşımlarını sık sık paylaştığın için memnundum.Bizlere destek olmak için yaptığını biliyorum.Google de kıskandı mı ne yaptı ya :) Ne deyim artık gülüyorum :)

    YanıtlaSil
  12. İstagramda başıma geldi benim de. Çok beğen'iyormuşum, "beğen" olayını yasaklamıştı. İnsanların paylaşımlarını desteklemek suç yani. Googla+ kapatılınca yorumlar da gidiyor diye biliyorum. Bir ara ben de bu hesaptan çıkayım demiştim, yorumlar silinmişti

    YanıtlaSil
  13. Google+ artık eskiki gibi değil. Yazılarımız için yeni okuyucu çekebilmenin bir yolu o, google plusta illa ki paylaşmamız lazım garip yani.Geçmiş olsun ne diyelim bize de ders olsun.

    YanıtlaSil
  14. Bu google'dan çektiğiniz nedir sizin :)))) Bir gün anlayacak hepimizi inşallah :))))

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.
    Yapay zeka bir insan ürünüdür. Nasıl bir insan aptal olabiliyorsa, yapay zeka da aptal olabilir. Olasılıklara gelince, her şey olabilir, olmaz demeyelim.
    Güzel bir araştırma yazısıydı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  16. Hay Allah, çok ilginç gerçekten, bu arada yazınız çok ilginçti, elinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
  17. yaa aptal yapay zeka mı yaniiii sana sıkıntı veren, adını bilmiyodum :) will smith neler de yaparmıış :)

    YanıtlaSil
  18. Kendi yaptıklarımız bize cephe alıyor bir süre sonra. 4. nesil endüstri devrimi sonrası bakalım daha başımıza neler gelecek. En son robot hissetmeye başlayıp verilen komutları reddetmişti. Teknoloji işim, seviyorum. Ancak insanoğlu nereye kadar buna müsaade edecek. Parasal hırslar dizginlenemezse kontrolü robotlara bırakmak zorunda kalabiliriz. İnsanoğlu kendi sonunu mu hazırlıyor, daha bir süre sorular kafamda gözümde hololens gözlük dijitalizasyon projeleri içindeyim. Tezat hayatlar, hayırlısı. Yalnız google+ ' ı kapatmanıza da çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
  19. Aaaa,ben de çok paylaşırım yayınları. Yakında beni de fişler bu aptal. O zaman paylaşmazsam kimse darılmasın. Ne zormuş bu işler :(( Her gün yeni bir şey öğreniyorum. Zaten memleketin durumuna kahroluyorum...Bir bu eksikti. Emeğine sağlık Ertuğrul.

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak,küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek ve herhangi bir sorunda yasal soruşturma sözkonusu olabilecek bir isim vermek vb gibi yazılar yazmak yasaktır.Özellikle de bunları Unknow olarak yayınlayan yorumlar dikkate alınmayacaktır.Tespit edilirse yayınlanmaz yada silinir..