19 Haziran 2021 Cumartesi

Gazeteci yazar Soner Yalçın,son köşe yazasında bizden bahsetti..Çok şaşırdım..Ve dahası..

                                                                  Gazeteci yazar Soner Yalçın (1)

Hem sözcü hem de odatv'de köşe yazarlığı yapan ve Saklı Seçilmişler ve Kara Kutu başta olmak üzere çok sayıda kitabında yazarı olan çok değerli gazeteci yazar Soner Yalçın,son köşe yazasında bizden ve aşı sonrası yan etkilerden bahsetti.Gerçekten çok şaşırdım açıkçası..

Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.. SOZCU ODATV4 Hiç aklıma gelmezdi. Bu bilgiyi vereceğine dair aklımdan geçirememiştim. Kendisine 1/2 hafta önce aşı zorbalığından endişe duyduğumuzu ve dünyadaki aşı sonrası ölüm ve yaralanmalardan bahsetmiş ve bu bilgilerin medyada yer almadığını ve Türkiye'de ve tabii bazı ülkelerde de bunlarla ilgili herhangi bir bilginin olmadığını söylemiş ve kendisinden eğer mümkünse aşı sonrası ölüm ve yaralanmalarla ilgili bilgilerini de paylaşmalarını istemiştim. Dediğim gibi açıkçası hiç aklıma gelmezdi bunu paylaşabileceğini. Ama ne yalan söyleyeyim çok şaşırdım..Bize,bu gerçekleri dillendirdiği için kendisine teşekkür etmek düşer..Allah razı olsun gerçekten.. 

tabii henüz daha geç değil. Umarım devletimiz bir an önce aşı sonrası ölüm ve ayralanmalarla ilgili tıpkı ABD'deki VAERS'sistemi gibi bir sistemi kurar da, aşı sonrası olası yan etkilerden etkielen ve hayatını kaybeden insanların bilgileri kayıt altına alınır..

Bu neden bu kadar önemli?. Tabii pek çok nedeni olabilir.. Örneğin aşı tereddütü olanlar,bu bilgileri kullanarak ya aşı olmaya kendisi karar verecektir yada vermeyecektir..Aşı hiçbir şekilde zorunlu olmamalıdır.. 

Ayrıca bu aşı sonrası ölüm ve yan etkilerin kaydedilmesinin en büyük faydası ise yine bu konuda özellikle de aşılarla ilgili araştırmalar yapan uzman doktorlar ve diğer hekimlerin,aşı sonrası reaksiyon gösterenlerin bilgilerine bakarak, ilerde daha güvenilir aşıların ve hatta ilaçların dahi yapılabilmesinin önünü açılabilmesidir..Yani aşı sonrası ölüm ve yaralanmalar kayıt altına alınması, aşı üretcisi olacak olan ülkemiz açsıından da son derece faydası da olacaktır..Bu yan etkiler kayıt altına alınmadan nasıl adam akıllı aşılar,ilaçlar üretilebilecek? Bu mümkün değİil. Bunları saklayarak daha kaliteli ve daha güvenilir aşılar ,ilaçlar ve tedavilerin yapılabilmesi pek mümkün değil gibi gözüküyor..

Buradan sayın Soner Yalçın'a bu konuyu gündeme getirdiği için tekrar tekrar teşekürlerimi sunuyorum. Aynı cesur girişimi diğer tüm gazetecilerimziin de atmasını temenni ediyorum.. Saygılarımla.. Ertuğrul yıldrım..

Yine Kızacaklar

Bu arada gazeteci ve yazar Soner Yalçınj, Covid ile ilgili başka önemli bir bilgiyide daha önce yayınlamıştı.. Covid tedavilerinde sadece aşıların gündeme getirilmesi üzerine alınan bir makaleydi..Başka alternatiflerden özellikle de ilaçlardanda bahsediliyordu..Bunu da mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum. İŞTEBAK OKU

Haydi kendinize iyi bakın.Sevgilerimle..😊💓

Diger bloglarım: Ertuğrul Yıldırım ve BSSMO

Kaynak;
-----------
(1) TEHTİD ETMEYİN
https://www.sozcu.com.tr/2021/yazarlar/soner-yalcin/tehdit-etmeyin-6492447/
https://odatv4.com/tehdit-etmeyin-18062125.html
ET:19.06.2021

NOT: Lütfen yorumlara kendinizin /bir yakınınızın aşı sonrası sağlık sorunlarıyla ilgili bilgilerini yazmamaya dikkat edin. Özellikle de soruşturma sözkonusu olabilecek hasta,hastane /bir doktor vb ismi vermeyin. Aşı sonrası sağlık sorunlarınızı sağlık bakanlığına bildirebilirsiniz.. Teşekkür ederim..

✔Researchs and Reviews Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

19 yorum:

  1. oo eturul bey ya şimdi demin baktım mailime yazıyı okuyunca çok heyecanlandım hemen koşarak geldim blog yazarlarını düşünen köşe yazarları da varmış demekki ;) ya soner yalçını severim okuyom zaman zaman yazılarını fırsat buldukça bakarım okurum inanın sizin için de çok sevindim bu aşılar konu herkes için önemli diğer blog yazarlarıda içinde bir fırsat olur umarım ayrıca sizi tebrik ederim aşı sonrasında yaşanan üzcü gelişmeleri belrttiğiniz için demekki soner yalcın gibi dürüst gazetecilerde varmış elleri dert görmesin..:)

    YanıtlaSil
  2. okuyamadım ki kaynak bad request demiş patlamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okudum şimdi, açıkçası şaşırdım. soner bey'in önem gösterip, kaleme almasını da cesurca buldum. covid ile ilgili başta sona saklanan çok şey var.

      Sil
  3. Soner Yalçın'ın Saklı Seçilmişler ve Kara Kutu kitaplarını okudum ve yazdıklarına da katılıyorum ama bu pandemide hızlı çözüm için aşı üzerinden gitmek daha mantıklı bana göre. Aynı anda tedavi edici ilaç içinde çalışma yapılmalı tabii ki. HES uygulamasında yan etkilerle ilgili anket var biz aşıdan sonra doldurup gönderdik herkesin yapması lazım. Eğer hastaneye yatacak/ölüme sebep olacak kadar ağır bir yan etki varsa onu da hastane/sağlık bak.lığı kayıt altına almalı (alıyorlardır herhalde mantıken) diye düşünüyorum... Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. herkesin farklı bir fikri var o yüzden bir şey diyemedim

    YanıtlaSil
  5. Tebrik ederim Ertuğrul Bey:) Bir gazetecinin köşe yazısında sizden bahsetmesi ne kadar güzel bir şey gerçekten...

    YanıtlaSil
  6. Selam. Biontec vurdurdugum gunun gecesi yayınlanan yazını okumuş ve mrn yi (adi böyle kalmış aklimda) vücuduma soktuğum için pişmanlık duymuştum. Cernobil misali, ainin yan etkilerini yıllar sonra anlayabileceğiz. Hakkımızda hayırlısı diyelim. Emeklerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. Great article. Have a nice weekend

    YanıtlaSil
  8. Ulusal basında isminin geçmesi harika :)

    YanıtlaSil
  9. ne güzel yazılarının referans olması iyi bir şey :) yine de dikkat et bak sözcü, odatv hep tehlikeli yerler :)

    YanıtlaSil
  10. İnsanlar tamamiyle pandemi ortamının sona ermesi için aşı oluyorlar bence.
    Bugüne kadar olupla olmamak arasında çok savaş verdim ve bugün randevu aldım maalesef. Hiç mantıklı gelmiyor esasen :/
    Tamamen 3 bilinmeyenli denklem içerisindeyiz.

    YanıtlaSil
  11. Bu aşı konusunda benim de tereddütlerim var. Henüz yaptırmadım. Bakalım görelim neler olacak. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yaptirmayanlardan biriyim.Ozgurluge müdahale olarak görüyorum.

      Sil
  12. çok güzel bir gelişme Ertuğrul Bey tebrik edeerim sizin sayenizde aydınlanmaya bir adım daha yaklaştık:)

    YanıtlaSil
  13. kaplan diary nin son yazısını okusana. soner yalçından söz etmiş. o da senin gibi düşünüyor. aşı karşıtı yani ama aşı olanlardan :)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar.
    Mahiyeti henüz tam çözülememiş çok akıllı ve oldukça da tehlikeli bir virüsle savaş var. Bu kadar kısa zamanda en azından tehlikesini yan etkileri ile beraber geçici de olsa bertaraf edecek bir aşının üretilmiş olması sevindiricidir. Ancak, aşı olanların kendisini takip ederek meydana gelen değişiklikleri ilgili birimlere iletmesi aşı sonrasının takibinde yarar sağlayacaktır.

    Bahsettiğiniz yazarın henüz makalesini okumadım. En kısa zamanda bakıp okuyacağım. Yararlı bir paylaşım olmuş. Bu yararlı paylaşımda cesaret gösteren tüm kalemleri kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar.
    Sayın yazarımızın makalesini okudum. Aşıyı üretenlerin bile yan etkileri konusunda doğru dürüst bilgi sahibi olduklarını sanmıyorum. Hani çok hassas elektronik parçalar üzerinde bir kontrol yöntemi vardır ya "deneme-yanılma" yolu diye bir kavram. İşte aşıların kesin yan etkilerini ve sonuçlarını da ancak "deneme-yanılma" yönteminin sonucu ile görecekler. Tabi bu yöntem de çok riskli olduğu kadar, bir o kadar da tehlikeli bir yöntemdir. Çünkü insanlar elektronik bir devre değildir.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  16. Soner abiyi severim, neredeyse tüm kitaplarını okudum. Saklı Seçilmişler ve Kara Kutu isimli kitaplarını nerdeyse ezberledim. Fakat bazı şeyleri biraz abarttığını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  17. ne güzel sizin adınıza sevindim.

    YanıtlaSil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak,küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek ve herhangi bir sorunda yasal soruşturma sözkonusu olabilecek bir isim vermek vb gibi yazılar yazmak yasaktır.Özellikle de bunları Unknow olarak yayınlayan yorumlar dikkate alınmayacaktır.Tespit edilirse yayınlanmaz yada silinir..