29 Temmuz 2017 Cumartesi

Tanrı ve Müzik

                                         God & Music (Tanrı ve Müzik) Çalışması E.Y.

Tanrı'yı kızdıran ve sevindiren iki şarkı :)) Var mıdır?

Şimdi sizlere iki klipten,yani iki şarkıdan bahsedicem..Ve aşağıda kliplerini de vericem..Bunlara neden "Tanrıyı kızdıran ve sevindiren şarkılar" dendiğini  biliyor musunuz? Aslında öyle bir şey yok..Bu benim uydurmam.. :)) Ama bu uydurmamın nedenleri var,mantıklı açıklamaları var..Bunları detaylarıyla açıkladım..Dikkatlice okursanız ne demek istediğimi belki anlayabilirsiniz..

Ama bir fikir vermesi açısından size kısaca şunu söyleyeyim..Evet,bunun sadece bir düşünceden ibaret olduğunu söyleyebilirim...Bazı şarkıların dini açıdan "olumsuz" eleştirilmesi bazı şarkıların ise "olumlu" eleştirilmesi durumu,ben de bu şekilde bir düşüncenin oluşmasına neden oldu..Bunları yeri geldikçe izah etmeye çalışıcam..Belki sizler de hak verebilirsiniz.. :)

Nereden çıktı şimdi bu? Anlatayım..

Uzun zamandır müzikle ilgili bir paylaşım yapmıyordum..Aslında yapmaya da pek niyetim yoktu..Fakat evde bazen radyolar dinlendiği için o radyoyu da ister istemez siz de dinlemek zorunda kalıyorsunuz.. Bizimkilerin radyo zevki çok farklı..Hemen her türlü müziklere kafaları yatıyo maşallah.. :)) Dini müzik çalan radyolardan tutun pop,rock gibi müzik çalan radyolara kadar her şeyi dinliyorlar.. İyi bir şey mi bu ,bilemiyorum artık?

Bizimkiler böle radyo'yu şöle sağa sola kurcalarken, beğendikleri müzik varsa,frekansı orada bırakıyorlar..Sürekli orayı dinlemeye başlıyorlar bu sefer..Böle böle derken,şu sıralar pop ve rock müzik yayını yapan bir radyoyu çok sık dinlemeye başladılar..Radyonun ismini pek çıkartamadım..:( Zaten bizimkilerin de radyo ismini çıkartabileceğini pek sanmıyorum..Onların tek derdi "güzel müzik" dinlemek..Radyonun ismi mi,salla gitsin onları.. :))

İşte o malum radyoyu dinliyorlardı..Ve o radyo da,eskiden benim de çok sık dinlediğim bir parça vardı,işte o parça hemen her gün bu radyoda çalınıyordu..Bunu çok sık duyuyordum..

Aslına bakarsanız bu parça,1995'de piyasaya çıktığından beri Türk radyolarında en çok çalınan parçalardan biri ünvanını elde etmiş durumda..Şu sırala bile..Çünkü,halen bile durup durmaksızın pek çok Türk radyoların da çalınmaya devam ediyor..

Peki ya tanrı bizden biriyse..

Bu parçanın ismini merak ettiniz değil mi? Hemen söyleyeyim..Joan Osborne'nun söylediği "What If God Was One Of Us" ; yani "Peki ya tanrı bizden biriyse" parçası..1995'de piyasaya ilk çıktığında,bu parça benim de hoşuma gitmişti..Ve çok sık dinlediğim yabancı müzik parçalarından biri olmuştur..

Ancak doğrusunu söylemek gerekirse,o dönemlerde İngilizcem yeterli olmadığı için bu parçanın ne dediğini pek çıkartamıyordum..Zaten hiç de ilgilenmiyordum..Joan Osborne,öyle harika söylüyordu ki parçayı,(halen bile dudaklarımda kendi kendime mırıldanır dururum),paçanın ne söylediğine değil müzik ve söyleniş tarzına odaklanmıştım..

Zaten özellikle de yeni nesil gençler de aynı duygular içerisinde değil mi? Kim takar kimin ne söylediğini..? :) Önemli olan "müziğin ve parçayı söyleyenin sesinin kalitesi.." Öyle değil mi? "Müzik ruhun gıdasıdır.." boşuna denmemiş herhalde.. :))

Gene bir itiraf da bulunayım..Aslında ben o zamanlarda bu parçanın ismini,cinsini dahi bilmiyordum..Sadece müzik ve sese odaklanmıştım..Çok garip değil mi? İsmini cinsini bilmediğim bir müziği dinliyordum.. :))

İsmini cismini bilmediğim bir müziği/şarkıyı aradım durdum..

Herneyse aradan yıllar geçti..Ben artık yabancı şarkı falan dinlemiyordum..Biraz kafa dinleyeyim diyodum..Taa ki,bizimkilerin radyoyu sonuna kadar açıp,bana zorla yabancı müzik dinletene kadar.. :)) Bazen de ilahileri bana zorla dinletmezler mi? Öf öf! Yakında kendimi ilahi şarkılar söyleyen ünlü biri ilan edebilirim.. :))

Herneyse birkaç gündür bu tarif ettiğimiz parça gene karşıma çıkmıştı..Onu dinlediğim de eskilere gittmiştim..Sonra aklıma,"Yav ben bu parçayı,neden paylaşmıyorum,ne güzel parça?" diye bir fikir geldi..

Ancak bir sorun vardı,"bu parçanın ismi neydi? cismi neydi? kim söylüyordu bu parçayı?" Eyvah da eyvah! :(( Şimdi nasıl bulacaktık biz bunu? Hadi işin yoksa ara dur,sabaha kadar bulabilirsen ne ala.. :)

Dinlediğim parçanın sözlerinin "Tanrı'nın esrar içtiğini ve keçi sakalı olduğunu" söyleyen bir bilgiyle karşılaştım..Ama..

Ben hep bu parçanın birkaç kelimesini ağzımda mırıldanır dururdum..Özellikle de "yea yea yea yea .....banabas!" diye,der dururdum..:)) Valla,aklımda sadece bunlar vardı..Google'da bir arama yaptım bu kelimelerle..Karşıma çok farklı seçenekler çıktı..

Bunlardan birine tıkladım hemen..Youtube'da yer alıyordu..Ama o dinlediğim parça değildi..Çok farklıydı bu..Diğerlerine de tek tek baktım..Bir türlü bulamadım mered şarkıyı..Akşam olunca kapattım,ertesi günü devam ettim..

Sonra şarkıya benzeyen bir bilgiyle karşılaştım..Oraya tıkladım,karşıma gene youtube çıktı..Ancak o da değildi..Fakat sanki yaklaşmış gibiydim..Sağ tarafta benzer olduğu tahmin edilen parçaların listesi vardı..Onları tek tek kontrol ettim..

Sonra şarkıya benzer bir bilgi gördüm.. (linke tıklamadan önce yazıyı okumaya devam etmenizi tavsiye ederim,benim gibi yanılmamanız için..) :()

"The Cranberries - What If God Smoked Cannabis"   KAYNAK
ET:28.07.2017

diye,hemen oraya tıkladım..Ve işte "sonunda buldum" diye sevinmeye başladım,çocuklar gibi..:)) Doğru müzik ve parça buydu!! Çünkü dinlediğimiz ses tıpkı radyoda dinlediğimiz sanatçının sesiydi..Fakat bir sorun vardı..

Ben bu parçayı beğendiğim için,bu parçanın Türkçesini de merak ediyordum..Ancak youtube'de ki o linkte bu parçanın sözlerini içerdiğini tahmin ettiğim o şarkı sözleri de yer alıyordu..

"What If God Smoked Cannabis" parçasının "smoked cannabis" kısmına şaşırdım.."Ya Tanrı esrar dumanıysa.." gibi "Tanrının esrar içtiği" ima edilmiş gibiydi..Sonra diğer nakaratlara baktım..

If God had long hair
And a goatee,
And if his eyes looked pretty glazed...
If He looked spaced out
Would you buy his story?
Would you believe he had an eye infection?  KAYNAK
29 Eyl 2011   ET:28.07.2017

Tanrı'nın uzun saçları olsaydı
Ve bir keçi sakalı.
Ve gözleri güzel sırlanmış görünüyorsa ...
Aralanmışken baktıysa
Onun hikayesini alır mısın?
Gözünde enfeksiyon olduğunu düşünüyor musun?
Google Çeviri; ET:28.07.2017

NOT: Bu parçayı Google'da " What If God Smoked Cannabis  " diye arattığımız da,bu parçanın sahibinin sanatçı Bob Rivers ve çıkış tarihinin ise 1997 olduğunu görüyoruz.. Bob Rivers, Google'da (büyük ihtimalle dünyaca ünlü) bir radyo sunucusu olarak bildiriliyor..
ET: 29-30.07.2017

Bu parça da pek farklı değildi..Gerçekten de parçanın sözleri bu şekilde miydi?

Ancak işin aslı (severek dinlediğimiz bu parçanın gerçek sözleri) bu şekilde değildi..

"Tanrıyı kızdıran şarkılar var mıydı?" Onun aramasını yaptım.. :))

Bu biraz dalga geçer niteliğinde olmuş gibiydi..Ancak ben hemen alel acele karar vermek istemedim..Ama "Acaba Tanrı kızmış mıdır bu parçaya? " diye kendi kendime gülümsemeden de edemedim. :)) Bu düşünceden sonra aklıma başka şeyler gelmeye başladı..Gerçekten de "Tanrıyı kızdıran şarkılar var mıydı?" diye merak etmeye başlamıştım..

Hemen danışmanımız Google amcaya sıkıntımızı belirttik..:)) " O da sağolsun çok yardımcı oldu.."Tanrı'yı kızdıran klipler /clipler /şarkılar " diye beraber aradık ve hemen bana bir liste hazırlayıverdi.. Ancak bunların hiçbiri "Tanrıyı kızdıran şarkılar" kısmına girmiyordu..Sonra soruyu ingilizce olarak aradık..Karşımıza rock-metal türü müzikler içeren bazı bilgiler çıktı..Bunlara baktığımda satanist benzeri rock-metal şarkıları ile "tanrıyla dalga geçtikleri"ni farkettim..Müziklerini dinleyeyim dedim ama dayanamadım..

"Bu ne biçim müzik böyle,insanın ruhunu karartıyor",dedim hemen  ayrıldım oradan..Hiç hoş değildi.."Keçilere tecavüz eden figürler" ile şarkı söyleyenlerini mi görürsün,başka sapkınlıkları mı? "Hey Allah'ım" dedim,"ne sapkınlıklara kaldık böle!" dedim,hemen ayrılıverdim oaradan.. Bu arada sölim,bu videoları youtube'da de bulabilirsiniz..Zaten o videolar da youtube'de kayıtlı videolardı..Bu da ayrı bir vakaydı.. :(

Tanrı'yı kızdıran ve sevindiren şarkılar hangileriydi?

Katty Perry'nin "Dark Horse" parçası..

Sonra ingilizce aramadan bir sonuç çıkmayacağını anladık,yeniden türkçe aramalara geri döndük..Gene aynı kelimeyi arattık..Bu sefer gözüme bir haber linki erişti..Bu haber linkinde ünlü şarkıcı "Katty Perry'nin "dark horse" adlı parçasının ,islam dünyasını kızdırdığını" söyleyen bir haber bilgisi vardı.. Ardından konuyla ilgili başka bir arama daha yaptım..Bazı türk medyasının  bu habere geniş yer verdiğini farkettim..Bunların iki tanesini vermek istiyorum..Umarım bir fikir edinebilirsiniz..

Katy Perry'den İslam dünyasını kızdıracak klip
Amerika'nın en çok sevilen şarkıcılarından biri olan Katy Perry'nin başı yeni şarkısı Dark Horse'a çektiği kliple belada. KAYNAK
26 Şubat 2014   ET:28.07.2017

Bu klip Kur'an'ı hedef mi alıyor?
ABD'li şarkıcı Katy Perry, yaptığı son klibi ile Müslümanları hedef aldı. Şarkıcının Youtube'de tıklanma rekorları kıran son klibindeki bir ayrıntı İngiliz bir Müslüman'ın dikkatinden kaçmadı. Dark Horse şarkısı için çekilen klipte Allah yazılı bir kolyeyi takan birinin yok edilmesi tepkileri çekti. Klipte Kur'an'da geçen bazı ayetlerde yer alan gerçekler bakın nasıl tersdüz edildi. KAYNAK
Şubat 26, 2014   ET:28.07.2017

Daha çok görsellik ön plandaydı..Ama bir haber bu klibin 2 milyardan fazla izlenme rekoru kırmasına neden olmuş.. :))

Bu haberlerde anlatılan şey,"bu klibin müslümanları hedef aldığı" yönündeydi..Açıkçası müziği çok kez dinledim,bana daha çok "görselliğe önem verilmiş,özellikle de mısır dönemini hatırlatan normal sıradan bir klip" gibi geldi..Klibin şarkı sözünden bir bölüm aşağıda ilgili yerde görebilirsiniz..

Doğrusunu söylemek gerekirse,ben şahsen klibin şarkısına değil de klibin görselliğine hayran kaldım.. Yani,klipte şarkıdan çok, görselliğe önem vermişler..Zaten Katty Perry'nin diğer şarkılarına ait kliplerine de göz atarsanız,görselliğin hep ön planda olduğunu görürsünüz..Kliplerinde hep sanki "bir film çeviriyormuş" gibi görsel bir hava verilmiş..Bu açıdan bu tür kliplerde,şarkıdan çok görsel zevkler hep ön planda tutulmuş gibi..

İslam dünyasını ayağa kaldırdığı düşünülen,"Dark horse" klibinde şarkıdan çok görselliğe önem verilmişti..Şikayetçi olanın bir ingiliz müslümanı olduğu söyleniyor..Tabii bunlar doğru olabilir /olmayabilir..Hakaret var mı yok mu bilemiyorum..Ben olaya biraz görsellik biraz da müzik duygusu açısından bakıyorum..

Olayı bir de İllumunati'ye bağlayanlar da var..Bu da ayrı bir durum..Ne olursa olsun,buna rağmen internette 2 milyardan fazla izlenme rekoru kırmış..   😲  Ee şimdi varın gelin siz düşünün..Nedense bu haber bana daha çok planlı bir haber gibi geldi..Acaba bu klibin bu kadar çok izlenmesi için olmasın sakın? :))

Tanrı'yı kızdıran ve sevindiren şarkılar olabilir mi?

Kelimedeki sır: "Merak eden insan,o merakını gidermek için hemen işe koyulur.."  

"Biri sizi birşey için meraklandırsa,siz de onu öğrenmek için hemen gider araştırırsınız?" öyle değil mi? İşte bu kelimenin sırrını bildikleri için,oltaya bir yem atılır,yemi yutan akıllının! biri hemen "Alo! Duydunuz mu,felan şöle demiş,felan böle demiş!" diye kuyuya bir taş atar.."..Kuyudaki su dalga dalga yayılır..Her tarafı kaplar..Böylece insandan insana "merak avı" bu şekilde başlamış olur..İşte işin sırrı burada herhalde.. :))

Dikkat ederseniz ben bu konunun "konu resim başlığı"nı bile" "tanrı ve müzik" ile ilişkilendirdim..Yani aslında ben bu olayı pek ciddiye almamıştım..Aklıma öyle sorular geliyor ki,bu konuda..

Eleştiriler doğal bir hak ama bunlar normal mi?

Müslümanlar,Hristiyanlar /Yahudilerin belli başlı müziklerle ilgili eleştiri yapmaları gayet doğal olabilir..Örneğin,insanları yoldan çıkarabilecek ve hatta kötülüğe sevk edebilecek satanist türü müziklere ve bunlara eğilim konusunda,sadece dini kesimlerin değil normal sıradan insanların (hatta ataistlerin) bile bunları eleştirmesinden doğal bişey yok..Ama bunların dışında,sadece "kendilerinin müziklerinin iyi olduğu,diğer normal müziklerin ise dinlenmemesi gerektiği" fikri de pek mantıklı değil gibi..

Tanrı'nın bu müziklere karşı çıktığını ve bu müziklerin Tanrı'yı kızdırdığını /sevdirdiğini nereden çıkartıyorlar?

Dini kesimlerin bazı şarkıları adeta afaroz edercesine eleştirmeleri ve karşı çıkmaları,benim aklıma "Acaba Tanrı,bu işe ne diyor? Bunlar karşı çıktıysa,Tanrı'da mı karşı çıkmıştır acaba?" vs diye ikilemli soruların gelmesine neden oluyor..

Eleştirileri yapanlar,kendilerini  "Tanrı'nın yerine mi koyuyorlar?" yoksa "Tanrı'nın sesi olduklarını mı?" iddia ediyorlar? Yada sadece kendi görüşlerini mi belirtiyorlar? Bilinmez ama bunların bu eleştirilerinin,"Tanrı'nın eleştirisi olmadıkları" açık bir şekilde görülebiliyor..

Tabii,sorun sadece "eleştiri yapma" sorunu değil..Eleştirilerde "aşırıya kaçma" hatta "hakarete" kadar varan çeşitli olumsuz eleştiriler de var mesela..Herkesin eleştiri yapma hakkı vardır..Ama bu hak,insanlara "hakaret,tehtid,küfür" gibi suç unsuru taşıyan olumsuz eleştiriler yapma hakkını vermez..Tabii bunlar ayrı konulardır..

Benim bu konuda söyleyebileceğim 3 cümle var; "Tanrı'nın kızdığı ve sevdiği müzikler,parçalar da olabilir..Ama hiçbir canlı onları bilemez ki..Herkes sadece kendi düşüncesini ve eleştirisini sergiler.." 

O nedenle ben bu olaya farklı açılardan baktığım için konu başlığını bile "God & Music - Tanrı ve Müzik" olarak ele aldım..Konu resmini bile kimseyi rencide etmeden bu şekilde ayarladım..

İşin aslını öğrendik sonunda ; "Peki ya Tanrı bizden biriyse.."

Her neyse şimdi kaldığımız yerden devam edelim..Katty Perry'nin "dark horse" klibinden sonra,şu kafa karışıklığına yol açan Joan Osborne'un "What If God Was One Of Us" parçası aklıma geldi..Aslında bu parçanın Joan Osborne ait olduğunu bilmiyordum..Youtube'den ve bazı internet sitelerinde çok farklı sanatçı ve parça ismi ile karşılaşıyordum..Bunlardan biri de youtube''deki "The Cranberries - What If God Smoked Cannabis" parçası idi..Bu parçanın sözlerini duyduğumda adeta şok olmuştum..Resmen "Tanrı ile dalga geçiyorlar" gibiydi..

Ama konu üzerinde biraz daha araştırma yaptığımda ise işin aslının böyle olmadığını anladım..Meğersem parçanın asıl isminin "What If God Was One Of Us (Peki ya tanrı bizden biriyse) " ve sanatçının ise "Joan Osborne" olduğunu öğrendim..Evet,gerçekten de oydu..Bu parçanın aslı olan klip videosunu sonunda youtube'den bulmuştum..Parçanın gerçek sözleri aşağıda ilgili yerde görebilirsiniz..

Bu parçaya "Tanrı'nın sevdiği şarkı" dememizin iki nedeni vardı;

1.si bu şarkı daha çok hristiyanların duygularına göre yazılmış ve ona göre bestelenmiş bir parçaydı..Yani içinde "insanı Tanrıya yaklaştırabilecek",bazı dini sözcükler,bazı sorularla barındırılarak anlatılmak isteniyordu..Yani kötü bir şey değildi aslında..Bu nedenle hristiyan aleminin bu parçaya karşı hoşnut olduklarını düşündüğüm için,"Tanrı'nın sevdiği şarkı" lakabını öylecene vermiştim..Ama tabii ki,bu sadece eleştirilerden kaynaklanan bir fikirdi..

Gerçekte Tanrı'nın neyi sevip neyi sevmediğini tam olarak bilemeyiz..Gerçi Kur'an'da dahil diğer kutsal kitaplarda "yaratıcının sevdiği ve sevmediği bir takım özellikler"den bahsedilmiş ama bunların müzik ve şarkı ile bağlantılı olanlarını bilebilmek pek mümkün değil gibiydi..

2.si ise "Tanrı'yı kızdıran şarkı" olarak tarif ettiğimiz diğer parçanın,karşıtı olsun anlayışı ile olmuştu bu düşünce/fikir... :)) Aslında biliyoruz ki,"Tanrı'nın kızdığı /sevdiği şarkıların ne olduğunu hiç bir canlı bilemez.." Bu nedenle bu düşünce sadece bir fikir olsun diye öne atılmıştı..

Evet,konu hakkında benim aklıma gelenler şimdilik bunlar..Ben de blog dünyasına uydum,yabancı şarkı listesi yapmaya hazırlanıyorum..:) İlerde bunu da paylaşmayı düşünüyorum..Umarım bu bilgiler sizlere iyi bir fikir vermiştir..

SON SÖZ: Olarak şunu da söylemek istiyorum.."Tanrı'yı kızdıran ve sevindiren şarkılar" diye bir şey yok..Bu düşüncenin bu şekilde ortaya çıkması,bazı kişilerin dini açıdan bazı şarkılara OLUMLU bazılarına ise OLUMSUZ eleştiriler yapmasından kaynaklanması olmuştur..Dini açıdan bazı şeyleri eleştirirken çok dikkatli olmak lazım..Sanki "yaratıcı Tanrı adına konuşuyormuş" gibi imalarda bulunabiliniyor ve sonunda ise maalesef bir takım üzücü hadiselerle karşı karşıya kalınabiliniyor..

Şimdi sizlere her iki parçadan bilgiler vericem ama sadece birinin videosunu eklicem..Ben şahsen John Osborne'nin "What If God Was One Of Us " parçasını çok sevdim..Katty Perry'nin şarksı da iyi ancak orada daha çok görselliğe önem verilmiş gibi bir durum var..O nedenle onun sadece youtube adresini vermeyi düşünüyorum..John Osborne'nin "What If God Was One Of Us " parçasının ise video klibini vericem..Zaten ikisini bir vermek,blog sayfasının yükünü (özellikle de açılışını) ağırlaştırıyor..O nedenle birini vermek daha mantıklı oldu..Diğerini youtube adresine giderek izlemeniz gerekiyor..

Bakalım,sizler hangisinden hoşlanacaksınız..Hadi sizlere iyi seyirler dilerim...E.Y.

Katy Perry - Dark Horse 

                                              Katy Perry,Dark Horse KAYNAK

Katy Perry - Dark Horse (Official) ft. Juicy J   
20 Şub 2014  ET:28.07.2017

Dark Horse (Katy Perry şarkısı) - Vikipedi
"Dark Horse", Amerikalı şarkıcı Katy Perry'nin dördüncü stüdyo albümü Prism'de yer alan bir şarkı. 17 Eylül 2013'te albümün ilk tanıtım single'ı olarak yayımlandı ...KAYNAK
ET:28.07.2017

Albüm İstatistiği;
----------------------
Sanatçı: Katy Perry
Öne çıkan sanatçı: Juicy J
Albüm: Prism
Çıkış tarihi: 2013

Dark Horse ; Ödüller
----------------------------
En İyi Müzik Klibi Dalında MTV Video Müzik Ödülü (Kadın)
2014 · Katy Perry, Juicy J
Grammy Yılın Yapımcısı Ödülü (Klasik Müzik Dışı)
2015 · Max Martin
En İyi Video Klip Dalında MTV Avrupa Müzik Ödülü
2014 · Katy Perry
Yılın Single'ı Dalında Amerikan Müzik Ödülü
2014 · Katy Perry, Juicy J
Kaynak: Google ET:28.07.2017

İngilizce
Dark Horse (Şarkı sözü)
---------------------------
I knew you were
You were gonna come to me
And here you are
But you better choose carefully
‘Cause I’m capable of anything
Of anything and everything  KAYNAK
ET:28.07.2017

Türkçe
Karanlık At (Şarkı sözü)
-------------------------------
Biliyordum sendin
Bana gelecektin
Ve buradasın
Fakat dikkatle seçsen iyi olur
Çünkü ben her şeyi yaparım
Hiçbir şeyi ve her şeyi  KAYNAK
ET:28.07.2017

Joan Osborne - What If God Was One Of Us

                                                Joan Osborne,What If God Was One Of Us KAYNAK


Joan Osborne - What If God Was One Of Us
16 Kas 2008   ET:28.07.2017

One of Us (Joan Osborne)
One of Us Eric Bazilian tarafından yazılmış, ilk kez Joan Osborne tarafından seslendirilmiş bir şarkıdır.Şarkı, özellikle de geleneksel Hristiyan anlayışındaki, [Allah] kavramı ve kavramla ilişkilendirilmiş diğer kavram ve inanışları konu almaktadır. Şarkının nakaratında geçen What if God was one of us? ibaresi ("Ya Tanrı bizden biriyse?") şarkının isminin kaynağıdır.

Şarkıda basit olarak tanımlanabilecek Tanrı kavramı odaklı çeşitli sorular dinleyiciye sorulur: Would call [God's name] to his face? ("Yüzüne karşı söyler miydin [Tanrı'nın ismini]") veya If God had a face what would it look like? ("Eğer Tanrı'nın bir yüzü olsaydı neye benzerdi?") gibi. Bunun dışında Tanrı ile birlikte (ve Tanrı kavramına iliştirilmiş) bir yalnızlık teması da şarkıda bulunmaktadır. KAYNAK
15 Şubat 2016  ET:28.07.2017

Albüm İstatistiği;
----------------------
Sanatçı: Joan Osborne
Albüm: Relish
Çıkış tarihi: 1995
Tür: Pop

Adaylıklar: 
---------------
Grammy Yılın Şarkısı Ödülü, Grammy Yılın Kaydı Ödülü, Grammy En İyi Kadın Pop Vokal Performansı Ödülü
Source: Google (Joan Osborne - What If God Was One Of Us) ET:28.07.2017

İngilizce (şarkı sözü)
One of Us
----------
If God had a name what would it be?
And would you call it to his face?
If you were faced with him in all his glory
What would you ask if you had just one question?

And yeah, yeah God is great
Yeah, yeah God is good
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah

What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make his way home  KAYNAK
ET:28.07.2017

Türkçe (şarkı sözü)
Bizden Biri
-----------------
Eğer Tanrı'nın adı olsaydı ne olurdu?
Ve yüzüne karşı söyler miydin bunu?
Eğer karşılaşsaydın bütün ihtişamıyla
Ne sorardın eğer tek hakkın olsaydı?

Ve evet, evet Tanrı harikadır
Evet, evet Tanrı iyidir
Evet Evet Evet Evet Evet

Ya Tanrı aramızdan biri olsaydı?
Sadece bizden biri gibi?
Otobüste bir yabancı sadece
Eve gitmeye çalışan  KAYNAK
ET:28.07.2017

"BEN DE SÖYLERİM" DİYENLERE..:)

Bu parçayı söyleyecek olan Türkler için örnek olacak güzel bir çalışma..İzleyin ve sizlere de heves gelsin.. :)

Anna Krivtsova - One Of Us ( Joan Osborne cover )
17 Kas 2014   ET:28.07.2017

Umarım yeterince bir bilgi ve fikir edinmişsinizdir..

✔Researchs and Reviews Author by Ertuğrul Yıldırım 🙂💓

8 yorum:

  1. Çok ilginç bir araştırma olmuş :) Ben Tanrı'yı kızdıran ve sevindiren şarkıların olmadığını düşünüyorum.Tanrı'nın bunları takacağını sanmıyorum :)İnsanların Tanrı'ya dair arayışları ve sorgulamaları devam ettiği için sanırım böyle şarkılar ortaya çıkmakta :)Zevkle okudum :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. İlk kez duyuyorum böyle şarkılar da mı yapmışlar? Valla korkmadan nasıl yapmışlar mazallah adamın kafasını keserler, havaya uçururlar.

    Müziği çok severim ama tanrının şarkıyla, müzikle işinin olacağını düşünmüyorum:))Ancak evrenin müziği olabilir yani gezgenler, yıldızlar, uzayda belki bir tür ses çıkartıyordur ya da mikro evrende elektronlar, quarklar, atom altı parçacıkları titreşirken bir ses, müzikle titreşiyordur belki. Çok bilgim yok bu konuda.

    Sağlıcakla kal..

    YanıtlaSil
  3. Hiç de bu açıdan bakmamıştım ve de duymamıştım bu güne kadar; duymamak olmamasını gerektirmiyor elbette. İnsanlar kendi çıkarları için kullanabileceği her kavramı kullanıyorlar artık. Korku ve nefret tohumları ekildikçe, büyüyecekler de aynı zamanda. bu durum korkunç geliyor bana. :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar...

    Yazınızı okurken öncelikle Joan Osborne ismiyle zihnimde çağrışan ve de sahnede civcivleri çivili ayakkabılarla ezerek öldüren, yarasaların kafasını kopartan, karıncaları sigarayla yakarak öldüren Ozzy Osbourne geldi. Dolayısıyla yazınızda bahsettiğiniz gibi pekçok rezillikleri insanların beyinlerine enjekte etmek için var edilen sapıklar, her alanda var. Bunu bir küresel proje olarak düşünüyorum.. Ki bugün yaşadığımız insanlık dışı her türlü iğrençlikleri yapanları yaşatmak adına... Saygılar.

    YanıtlaSil
  5. Hiçbir şey seyretmiyor ve dinlemiyorum Yıldırım. Zaten bir yakınımla, bu saçma sapan videoları seyredip, bir de üstüne keyiflendiğini görünce bayağı tartıştım ve onu taca attım ama dönmemek üzere. Artık iyice saçmaladılar. Hele o klipler, nedir ya dünya kadar para harcanıyor, sırf görsellik, ne bunlardan doğru bir mesaj çıkar, ne de bir şeye yaramazlar. Allah bizimle muhatap olmaz. Sessizliği konuşur. Biz de onun böyle şarkıya, türküye takacağını sanmayız. O sadece insanlar daha ne kadar azacaklar bakalım bile demez. SIRRINI MUHAFAZA EDER. Bir de onu oyuncak edersek vay halimize.

    YanıtlaSil
  6. cranberries çok iyidir yaa. katy dee. ilginç yazı buuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cranberriesli reçel yok yok cannabis yiyen cranberries adlı grubu çok severim yaaa. mesela şu şarkılarını dinlesenizee, zombie, animal instinct, promises, dreams :)

      Sil
    2. ivit işte cranberries grubunu diyom. hepsini dinledim ivit. üstte sölediğim şarkıları da çok popüler işte. yukarda komikli yazcam diye karışık oldu iştee. fransızların reçelleri var. meyveli ve şekersiz. kırmızı meyveli güzel oluyor işte. cannabis yiyen de öyle işte komiklik olsun diyedi. dinledim tabikideee :)

      Sil

YORUM UYARISI : Yorumlara link ve telefon numarası bırakmak,küfür,hakaret vb gibi suç unsuru olabilecek ve herhangi bir sorunda yasal soruşturma sözkonusu olabilecek bir isim vermek vb gibi yazılar yazmak yasaktır.Özellikle de bunları Unknow olarak yayınlayan yorumlar dikkate alınmayacaktır.Tespit edilirse yayınlanmaz yada silinir..